Pierwszy materiał z Halo Reach na PC. 15 minut rozgrywki w 4K
Po długiej i wyboistej drodze od momentu ogłoszenia antologii Halo: Master Chief Collection na komputery osobiste, posiadacze PC po raz pierwszy mogli wypróbować namiastkę tego, co w zanadrzu ma dla nich studio czuwające nad marką, 343 Industries. Po kilku przekładanych terminach, grupa złożona z niecałego tysiąca graczy wreszcie wzięła udział w testach pierwszego tytułu, który ukaże się na Steam i Microsoft Store - Halo: Reach. W sieci pojawił się 15-minutowy zapis z rozgrywki, ukazujący kampanię dla pojedynczego gracza, a konkretniej piątą misję pod tytułem "Tip of the Spear". W zarejestrowanym fragmencie znalazły się tak standardowe segmenty akcji w FPP, jak również walka przy użyciu pojazdów w TPP. Testowana wersja gry obsługiwała 4K i 60 FPS.
W sieci pojawił się pierwszy zapis rozgrywki wyczekiwanego Halo: Reach na PC. Trwa on 15 minut i daje wgląd w wydajność gry w 4K i 60 FPS.
Halo: Reach to pierwszy tytuł, jaki zadebiutuje na PC w ramach kolekcji gier Halo: The Master Chief Collection. Jest to zarazem prequel do Halo: Combat Evolved (pierwszy tytuł z serii), a więc chronologia wydawnicza ma tutaj również fabularne uzasadnienie. 343 Industries rozpoczęło publiczne testy beta tego tytułu umożliwiając grupie złożonej z niecałego tysiąca śmiałków wypróbowanie rozgrywki na PC. Deweloperzy liczą na to, że testy pomogą im dowiedzieć się, jak aktualizować grę na większą skalę na Steam. Ponadto oczekują także informacji zwrotnych na temat wsparcia myszy i klawiatury, a także ogólnego dopasowania gry pod platformę PC. Testy rozpoczęły się 28 czerwca i potrwają do 1 lipca. Obecna wersja Halo: Reach nie reprezentuje jeszcze jakości finalnego produktu i przytrafiają się tam problemy z dźwiękiem, jak również gra może okazjonalnie się zawiesić.
Twórcy Halo 5 przyznają się do błędów
Materiał wideo został nagrany w 4K przy zablokowanych 60 FPS. Poprzednie zapowiedzi deweloperów wskazywały na modyfikacje klatkażu, ale być może płynność gry jest sprzężona z silnikiem gry, napisanym jeszcze pod Xbox 360. Graficznie rzecz biorąc, widać piętno 9 lat, jakie minęły od premiery gry - szczególnie w aspekcie chropowatości powierzchni oraz ogólnie prostej geometrii przestrzeni. Żeby być fair wobec deweloperów, trzeba jednak nadmienić, że Halo: Reach nie zostało w żaden sposób remasterowane od momentu wydania, a całość mimo wszystko wygląda schludnie. Dużą wartością dodaną w Halo: Reach będzie wsparcie dla multiplayerowych map stworzonych przez społeczność w edytorze Forge (w późniejszym terminie od konsol). Gracze będą mogli importować je z Xboxa 360 / One na PC (oprócz Reach, także z Halo 3 i 4). Data wydania Halo: Reach nie jest jeszcze znana, ale nastąpi to na pewno w tym roku. Cała antologia Master Chief Collection, będzie (po jednym tytule) stopniowo wprowadzona na Steam, a także trafi także do Xbox Game Pass.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
3
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
7