Obsidian prezentuje i omawia rozgrywkę z The Outer Worlds
Firma Obsidian słynie z produkcji RPG od początku swojej działalności. Ich Fallout: New Vegas jest powszechnie uznawany za najlepszego Fallouta w 3D. Zresztą z powodu ich kunsztu w tym gatunku, Microsoft postanowił firmę przejąć jako studio wewnętrzne. Ich nadchodząca gra The Outer Worlds, wokół której powstało dużo szumu medialnego, ukaże się jednak jeszcze jako tytuł multiplatformowy. Ta nowa marka ma zadowolić zarówno fanów strzelanin FPP, jak i RPG, a jej premiera planowana jest na ten rok. Pierwszy raz mieliśmy się okazję przyjrzeć na The Game Awards 2018 w ubiegłym grudniu. Deweloperzy zaprezentowali właśnie najnowszą porcję rozgrywki i omówili mechanikę gry w nowym materiale wideo.
CEO Obsidian Feargus Urquhart szanuje Bethesdę za ich Fallouty, ale wg niego The Outer Worlds ma przypaść do gustu osobom preferującym inną wizję tego typu tematu.
Główny projektant gry, Charles Staples powiedział, że ich nadchodzący tytuł jest fundamentalnie RPG-iem ale wygląda jak FPS, więc ważne jest dla niego to, aby mechanika strzelania nie odstawała od gatunku. Aby jednak uniknąć sztampy związanej z grami akcji, deweloperzy opracowali rozwiązanie zwane Tactical Time Dilation (TTD), przypominające nieco VATS z Falloutów w 3D. Wynika to z tego, że regularnie będziemy napotykać przeciwników o specjalnych umiejętnościach a Obsidian w ten sposób chce zachęcić nas do rozeznania się na ich temat i wybrania optymalnej taktyki.
X018: Microsoft oficjalnie przejmuje studia Obsidian i inXile
TTD może przydać się graczom niespecjalnie gustującym w gatunku strzelanin FPP, ale z drugiej strony może przydać się każdemu, gdyż dzięki niemu można uzyskać bonusy do trafień krytycznych związanych z celowaniem w konkretną część ciała. System ten spowalnia czas ale proporcjonalnie do wykonywanej akcji – bieganie czy strzelanie odbierze go nam najwięcej. Ponadto, w trakcie rozgrywki będziemy mogli skorzystać z dobranych przez nas kompanów, których można swobodnie zmieniać a każdy z nich dysponuje osobnymi umiejętnościami. Dzięki nim można wywołać specyficzny, negatywny efekt na wrogach, a także rozkazać im atakować określone cele. Cały materiał można obejrzeć poniżej.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32