Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

No Man's Sky - premiera galaktycznego sandboxa

Bartłomiej Sagan | 10-08-2016 18:00 |

No Man's Sky - premiera galaktycznego sandboxaNigdy wcześniej nie było gry niezależnej, która wzbudzałaby tyle emocji co mające w dniu dzisiejszym premierę w Europie dzieło czteroosobowego studia Hello Games. No Man's Sky, bowiem o tym tytule mowa, zdążył dorobić się wielu nagród dla najbardziej oczekiwanej gry roku 2016. Otrzymał również wyróżnienie na ostatnim The Game Awards, gdzie pokonał choćby Uncharted 4 - ostatnią odsłonę jednej z najlepszych serii na wyłączność konsoli Sony. Problemem było jednak zrozumienie tego "hype trainu", gdyż pokazywane materiały de facto nie pokazywały o co w tym wszystkim chodzi. Przyjrzyjmy się więc owemu obiektowi, który wzbudził zainteresowanie graczy.

No Man's Sky debiutuje dzisiaj w Europie na konsoli Playstation 4. W piątek natomiast będziemy mogli zagrać na PC.

Pierwsze objawienie opisywanego sandboxa nastąpiło podczas gali VGX w 2013 roku (obecnie jest to The Game Awards) i zrobiło niesamowite wrażenie zaawansowanym systemem proceduralnej generacji, jak i zapowiadaną skalą (wszech)świata. Kolejne materiały tylko podsycały ciekawość wielu osób w branży. Sam muszę się przyznać, że kiedy zobaczyłem jeden ze zwiastunów, to porwał on mnie feerią barw, niezwykłym stylem graficznym oraz lataniem statkiem kosmicznym z planety na planetę. Kiedy jeszcze dodatkowo usłyszałem, że galaktyka będzie tak ogromna, że prawdopodobieństwo spotkania się dwóch graczy będzie bardzo mała, pokiwałem głową z uznaniem. Poniżej ów trailer.

No Man's Sky jest w swoich założeniach sandboxem totalnym z ogromnym, proceduralnie generowanym światem, w którym my jesteśmy tylko malutkim człowieczkiem. Jednym z najważniejszych elementów produkcji jest eksploracja na wręcz gigantyczną skalę. Każda planeta ma charakterystyczne i niepowtarzalne gatunki flory i fauny oraz oferować inne minerały do zebrania. W podróży kosmicznej pomaga nam statek, który można ulepszać, a nawet zmienić na odpowiednim etapie rozgrywki na lepszy model. Zgodnie z tym co widzieliśmy na krótko przed premierą, umożliwiono także handel z napotkanymi NPCami co pozwala na zdobycie potrzebnych w danej chwili surowców. Jak natomiast wygląda gameplay? Cóż, kiedy znajdujemy się w przestrzeni kosmicznej to jest to typowy space sim pokroju Elite: Dangerous, natomiast kiedy wylądujemy na jakimś ciele niebieskim, twór Hello Games staje się nietypowym pierwszoosobowym miksem symulatora odkrywcy, strzelaniny oraz wytwarzania przedmiotów. Wedle informacji Brytyjczyków, nie ma tutaj typowej kampanii fabularnej, a swego rodzaju "ukończenie" gry stanowi dotarcie do centrum galaktyki, co powinno zająć od 30 do nawet 100 godzin.

Amerykanie już swoje egzemplarze mają, natomiast posiadacze sprzętu Sony w Europie do No Man's Sky zasiądą jeszcze dzisiaj. A co z pecetami? Otóż na komputerach osobistych gra zostanie wydana w ten piątek, 12 sierpnia 2016. Chociaż można byłoby się spodziewać już konkretnych recenzji, to niestety zagraniczne portale dopiero podzieliły się wrażeniami z pierwszych kilku(nastu) godzin zabawy i ich wydźwięk jest umiarkowanie pozytywny. Z wystawianiem ocen nie czekali natomiast gracze. Średnia z ich opinii wynosi ledwie 4.9 punkta z 1666 osób, aczkolwiek nie jest to zbyt miarodajny wynik - w przeciwieństwie do recenzji na Steamie, w tym wypadku można wystawić zarówno 0 jaki i 10, pomimo tego, że danego tytułu nie widziało się nigdy na własne oczy. Na koniec, niewykluczone, że my też wkrótce sprawdzimy co jest takiego w tym niesamowitego.

No Man's Sky - premiera galaktycznego sandboxa [1]

Źródło: Reddit/WCCFtech/Gry-Online/Metac
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 69

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.