Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Najgłębsze sekrety Dooma II odkryte i wyjaśnione... po 24 latach

Bartłomiej Dramczyk | 05-09-2018 17:30 |

Najgłębsze sekrety Dooma II odkryte i wyjaśnione... po 24 latachNajwiększa ikona świata gier, do dziś uznawana za obrazoburczą, brutalną i psującą rynek cyfrowej rozrywki (prostą fabułą i niezbyt wymyślną rozgrywką według „haterów”), w momencie swojej premiery okazała się na tyle złożona i niezwykła, że odkrycie wszystkich sekretów walk oraz ukrytych na mapach gry pomieszczeń zajęło graczom długie lata. Właśnie dowiedzieliśmy się, że jedna z największych tajemnic Dooma II została rozwikłana. Mapę 15 nareszcie udało się ukończyć Zero Masterowi, specowi od speed runów i wieloletniemu graczowi w Dooma. 24 lata po premierze drugiej części dynamicznej gry opracowanej m.in. przez Johna Romero, Johna Carmacka, Americana McGee i Dave’a Taylora.

Objaśnienie sekretu z mapy 15 Dooma II: Tajny teleporter jest oznaczony jako sekret do odkrycia, ale kiedy go dotkniesz, nigdy nie wejdziesz do tego miejsca. Nigdy więc nie dostaniesz się do wnętrza teleportera, żeby aktywować sekret. Jedynym sposobem na zaliczenie tego sekretu jest zostanie wepchniętym do niego przez wroga – John Romero

Najgłębsze sekrety Dooma II odkryte i wyjaśnione... po 24 latach [2]

Twórcy Dooma II z jednej strony mogą dumni z tego, że gra tak długo ukrywała swoje sekrety. To prawda, że rozgryzienie sekretu z mapy 15 (Industrial Zone) wcale nie było takie oczywiste – wymaga dotknięcia podłoża w miejscu teleportu, a to oznacza… główkowanie, ponieważ zbliżenie się do samego teleportu automatycznie przenosi naszą postać, uniemożliwiając aktywowanie pola, które zaliczałoby zdobycie sekretu. Zero Master zaprezentował rozwiązanie wykorzystujące Pain Elementala w roli „przycisku do papieru”, który przesuwa i obniża postać gracza w taki sposób, że zaliczenie sekretu okazuje się możliwe bez cheatowania.

Annie: cztery mapy do Dooma II, które powstawały 12 lat

Nagrodą dla Zero Mastera za rozwikłanie zagadki były gratulacje złożone na Twitterze przez samego Johna Romero, poparte krótkim objaśnieniem metody rozwiązania zagadki sprzed niemal ćwierć wieku. Nie wszystko w tej historii jest absolutnie oczywiste. Sam sekret z mapy 15 wygląda raczej na błąd projektanta, o co wcale nie było trudno w przypadku pokaźnej Industrial Zone. Tego jednak nie możemy być w 100% pewni. Co jednak nie zmienia faktu, że Doom stał się nie tylko synonimem świetnie zaprojektowanej rozwałki. Drugim, równie ważnym obliczem gry okazują się mapy pełne ukrytych miejsc. I to one spędzają do dziś sen z powiek graczom.

Doom Eternal: szykuje się piekielnie dobra rozgrywka

Najgłębsze sekrety Dooma II odkryte i wyjaśnione... po 24 latach [1]

Źródło: Tech Times
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 15

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.