Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft przestaje produkować Kinect dla platformy Windows

Arkad | 03-04-2015 17:44 |

KinectSensory ruchu odgrywają coraz większe znaczenie w domowej rozrywce - producenci starają się przekonać nas do zakupu dodatkowych czujników, które pozwalają na przeniesienie naszych ruchów i gestów do świata wirtualnego. Swego czas, Microsoft na siłę dodawał Kinect do swojej konsoli Xbox One, przez co urządzenie było dostępne w wyższej cenie niż PlayStation 4... Skutki tej strategii okazały się opłakane dla firmy z Redmond. Od kilku miesięcy możemy już bez problemu nabyć tańszy wariant, do którego nie jest dołączony żaden dodatkowy sensor. W ubiegłym roku Microsoft rozpoczął dystrybucję deweloperskiej wersji przeznaczonej dla komputerów z systemami Windows - w tym samym czasie produkowano oddzielny wariant dla konsoli Xbox One, więc na rynku były dostępne dwa rozwiązania dla różnych platform.

Jeden Kinect dla kilku platform - Microsoft nie będzie dłużej oferował kilku wariantów swojego sensora.

Producent chce raz na zawsze rozwiązać tenże podział i zaoferować klientom jeden sensor kompatybilny (oczywiście nie po wyjęciu z pudełka) zarówno z konsolą do gier, jak i komputerem PC. Po pierwsze, Microsoft przestaje produkować Kinect v2 dla platformy Windows, dzięki czemu na rynku pozostanie tylko jedna wersja urządzenia. Po drugie, klienci chcący korzystać z wykrywania ruchu na desktopach oraz tabletach z systemami Windows 8 oraz 8.1 muszą nabyć specjalny adapter, który został wyceniony na 49,99 dolarów. Po premierze systemu Windows 10, sensor Kinect będzie kompatybilny również z tą wersją okienek.

Powodem zmiany strategii jest ponoć zwiększone zapotrzebowanie na czujniki ruchu dla platformy Windows w niektórych regionach - bardziej opłacalna jest produkcja większej ilości urządzeń w tym samym wariancie i rozszerzanie ich kompatybilności przy pomocy przejściówek oraz adapterów. SDK przygotowane dla deweloperów nie ulegnie zmianie, bowiem obydwa warianty pod względem funkcjonalności są takie same. Przypominamy, że samodzielny Kinect dla Xbox One (i Windowsa, po zakupieniu adaptera) jest dostępny w cenie około 150 dolarów.

Źródło: ZDNet

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 9

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.