Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

IEM 2018: katowicki Spodek odwiedziło 169 000 osób

Przemysław Banasiak | 29-03-2018 09:30 |

IEM 2018: katowicki Spodek odwiedziło 169 000 osóbJak co roku katowicki Spodek przyciągnął ludzi żądnych e-sportowej atmosfery, którzy w dniach 24-25 lutego i 2-4 marca mogli podziwiać zmagania profesjonalnych drużyn z całego świata w grach takich jak Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive i StarCraft II, testować najnowszy sprzęt czy pograć na symulatorach rajdowych i goglach VR. Bądźmy jednak szczerzy - od imprezy minął już niemal miesiąc, czemu więc do niej wracać? Wbrew pozorom jest po co! ESL opublikował właśnie oficjalne statystyki Intel Extreme Masters 2018. Zgodnie z nimi do Katowic zawitało 169 000 osób, po raz kolejny pobito rekordy oglądalności transmisji online, a same mecze podziwiane były w kilkudziesięciu tradycyjnych stacjach telewizyjnych.

W puli nagród ESL One i IEM Katowice znalazło się ponad 7 milionów złotych.

IEM 2018: katowicki Spodek odwiedziło 169 000 osób [2]

Wideo: Tak wyglądały atrakcje od Intela na IEM 2018

Podobnie jak rok temu e-sportowa impreza podzielona została na dwa weekendy. Podczas pierwszego z nich, a dokładniej w jego szczytowym momencie transmisje online oglądało 2,2 miliona osób, zaś drugi weekend zanotował rekordowe 1,7 miliona jednoczesnych widzów. Względem roku 2017 daje to wzrost o 80% i 26%. Filmy z powtórkami ciekawych akcji oraz wywiadami publikowanymi na łamach Twittera i Facebooka obejrzano do tej pory 187 milionów razy, a zaangażowania w postaci łapek w górę, serduszek, wszelakich buziek, komentarzy i udostępnień sięgnęły 9,7 miliona reakcji.

IEM 2018: katowicki Spodek odwiedziło 169 000 osób [1]

Zestaw komputerowy Corsair IEM 2018 - Premiera Obsidian 500D

Jeśli zaś chodzi o standardową telewizję to szesnaście najlepszych drużyn w grze MOBA w postaci Dota 2 podziwiać można było w 17 telewizjach kablowych i kanałach cyfrowych, a rozgrywki oglądano przez ponad 2 miliardy minut. Zdecydowanie większą popularnością cieszył się drugi weekend z Counter-Strike: Global Offensive i StarCraft II, który dostępny był w 38 kablowych i cyfrowych platformach (łącznie z TVP Sport) oraz aż 12 różnych językach. Nie pozostaje nic innego, jak cieszyć się z rosnącej popularności IEMu. W końcu korzystają z tego same Katowice, a i polscy fani e-sportu mają imprezę na własnym podwórku.

Źródło: ESL
16
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.