Halo Reach na Steam już 3 grudnia. Oto, co zyska wersja na PC
Po długich testach beta Halo: Reach, pierwszy w fabularnej chronologii tytuł z kultowej serii FPS-ów, wreszcie wyląduje na PC na Steam i Microsoft Store 3 grudnia 2019. Przy okazji tego samego dnia tytuł ten ukaże się jako remaster na Xbox One i trafi do usługi Xbox Game Pass (na PC i konsole). Niedawno deweloperzy z 343 Industries, którzy trzymają pieczę nad procesem odrestaurowania gry wyjawili, jakie usprawnienia otrzyma port na komputery osobiste i co zyskamy względem oryginału. Większość problemów technicznych, które dawały się we znaki w okresie testowym zostało rozwiązanych. Pozostanie z nich jedynie jedna przypadłość, która związana jest z silnikiem gry. Przyjrzyjmy się wszystkiemu w szczegółach.
Halo: Reach na PC od czasu testów beta powinno być wolne od większości problemów technicznych, aczkolwiek początkowo obsługa odblokowanego klatkażu będzie jedynie eksperymentalna.
Ważną zmianą w Halo: Reach na PC będzie obsługa Variable Refresh Rate w momencie premiery, co pozwoli uzyskać nam powyżej 60 FPS-ów. Niestety przez jakiś czas funkcja ta będzie miała charakter eksperymentalny i może sprawić pewne kłopoty. Silnik Halo: Reach (który nota bene zasila też Destiny) ma 9 lat. Został on stworzony z myślą o jednej platformie, jaką był Xbox 360 i rozgrywce w 30 FPS. Halo: Reach na PC zagwarantuje stabilną i niewymagającą sprzętowo rozgrywkę w 60 FPS, ale odblokowanie klatkażu – choć dostępne – może wywołać szereg negatywnych skutków ubocznych, od opóźnienia ruchów myszki po niestabilność gry. 343 Industries prowadzi prace, aby ją ustabilizować z czasem. Poza tym, deweloperzy mają raczej same dobre wieści.
Halo Reach na PC - wymagania do 4K 60 FPS są bardzo niskie
Ekipie z 343i udało się wyeliminować problemy z czasem reakcji i dokładnością ruchów myszki i klawiatury. Nie powinno być również kłopotów z dźwiękiem, ani synchronizacją pionową obrazu (V-Sync), czy też wysypywaniem się interfejsu użytkownika i kodem sieciowym. Deweloperzy wprowadzili także dedykowany przycisk do czatu głosowego. Przy okazji graficznie dokłada większą szczegółowość terenu (więcej trawy) i ogranicza liczbę obiektów z teksturami o niskiej rozdzielczości. 343i nie ruszało asystowanego celowania, ale z czasem chce rozgraniczyć ten mechanizm i pozostawić go wyłącznie na kontrolerach i usunąć z klawiatury / myszki. Następna w kolejności będzie beta Halo: Combat Evolved, tytułu, który kiedyś otrzymał już port na PC (dwa lata po oryginale, a jego autorem był Gearbox). Możecie w sumie w niego pograć… o ile posiadacie kopię Windows Visty. Testy mają rozpocząć się, po tym jak Halo: Reach trafi do sprzedaży (3 grudnia 2019) i będzie to już na początku 2020 roku. Na dalsze porty na PC czekają: Halo 2 Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST i Halo 4. Ciekawe czy uda się je wszystkie wydać do planowanej premiery Halo: Infinite na debiut Xbox Scarlett?
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
5
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
7