Fallout 76 zyska więcej opcji RPG, system dialogów i wyborów
Start Fallouta 76 był co najmniej katastrofalny. Idea rozgrywki MMO w postapokaliptycznym świecie nie przełożyła się na udany produkt. Gra sprawiała wrażenie niedokończonej, z poważnymi usterkami technicznymi oraz przede wszystkim – pustej. Bethesda musiała długimi miesiącami cierpliwie znosić krytykę. Tak czy inaczej, amerykańskie studio nie porzuciło swojego produktu i postanowiło w jakimś stopniu odkupić grzechy, choć raczej nie uda się zmazać początkowego wrażenia, jakie pozostawił ten tytuł. Do tej pory ukazały się dwa większe rozszerzenia, ale w przyszłości pojawi się ich więcej. Ostatnie z nich, Nuclear Winter, z czerwca 2019 wprowadziło tryb Battle Royale. Tymczasem jeszcze w tym roku Bethesda wyda Wastelanders, dodatek, który ma wprowadzić wiele elementów tradycyjnego RPG, w tym rozbudowane opcje dialogowe i system wyborów.
Dzięki rozszerzeniu Wastelanders, Fallout 76 otrzyma NPC-ów, zaawansowany system dialogowy oraz mechanizm wyboru i konsekwencji.
W trakcie minionego wydarzenia QuakeCon, pracownicy Bethesdy rozmawiali o szczegółach nadchodzącego fabularnego DLC do Fallout 76. Dzięki niemu w grze pojawią się elementy tradycyjnego RPG, które autorzy gry porównują do Fallouta 3 (to chyba najlepszy punkt odniesienia, na jaki stać teraz Bethesdę). Wastelanders ma przede wszystkim do zaoferowania nowy quest fabularny, zaawansowany system dialogów oraz mechanizmy wyboru i konsekwencji. W grze pojawią się również NPC wraz "ze swoim życiem, aspiracjami i opowieściami". Oprócz tego Bethesda zmieni rozmieszczenie kluczowych elementów na mapie, wprowadzi nowe osady, losowe starcia. bronie oraz frakcje (w tym także ich odłamy).
Bethesda przyznaje: produkcja Fallout 76 była pełna problemów
Zapowiadając zmiany, jakie wniesie dodatek, Jeff Gardiner (szef projektu) z Bethesdy stanowczo odciął się od Fallouta 4. Atrybuty gracza mają tym razem decydować o tym, jakie gra zaprezentuje nam linijki dialogowe. Na nasze wybory będą miały wpływ poziom percepcji, charyzmy i innych statystyk. Ponadto w Wastelanders ma być wprowadzony system reputacji, gdzie nasz status u danej frakcji również wpłynie na to, jakie będziemy mogli wybrać opcje rozmowy. Wszystkie te zmiany są jak najbardziej mile widziane, aczkolwiek będziemy musieli poczekać na nie do jesieni (nadal jeszcze nie padła konkretna data wydania). W międzyczasie w sierpniu zostaną wprowadzone rajdy, stworzone pod czteroosobową rozgrywkę kooperacyjną w drużynie. We wrześniu natomiast pojawi się nowa mapa (Morgantown) do Battle Royale, wraz z ogólnymi usprawnieniami tego trybu.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
1
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124