Realistyczna fizyka pojazdów w CryEngine 3 bez udziału PhysX
Część z najnowszych gier wprowadza szereg nowinek technicznych oraz efektów, mających dodawać zabawie realizmu podczas rozgrywki. Wraz z coraz większą wydajnością kart graficznych i procesorów, programiści mają szersze pole do popisu. Efektem ich pracy są m.in.: nowe algorytmy fizyki dla pojazdów, wykorzystane w zaawansowanym silniku graficznym CryEngine 3. Obecnie do oglądania takich "bajerów" jak latające kartki papieru, fale uderzeniowe przy wybuchach, rozrywanie ubrań, realistycznie zachowujący się dym itp. wymagane było posiadanie mocnej kart GeForce obsługującej technologię NVIDIA PhysX. Rozwiązanie miało swoich zwolenników i przeciwników, a chociaż niektóre z efektów mogłyby być liczone przez procesor, to PhysX dla CPU zawsze był jednowątkowy. Uniemożliwiało to tym samym wykorzystanie pełnej mocy układu, co miało niekorzystny wpływ na płynność rozgrywki przy pojawianiu się wspomnianych efektów.
Programiści z CryTek postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i wykorzystać pełną moc współczesnych procesorów do obliczeń fizyki w grach... Najbardziej imponująco prezentuje się system zniszczeń pojazdów oraz ich zachowania podczas jazdy, który niewiele ustępuje temu, co możemy zobaczyć w rzeczywistości. Zresztą oceńcie to sami oglądając poniższy filmik:
Źródło: Guru3D
Powiązane publikacje

The Outer Worlds 2 - kontrowersyjna gra Obsidian z dużą aktualizacją. Wprowadzono ponad 360 poprawek
9
STALKER 2: Heart of Chornobyl - Zone Unchained, mod odłączający od wątku głównego, wprowadzając dowolność rozgrywki
1
Fallout 4 Anniversary Edition - katastrofalny start specjalnej edycji. Bugi, problemy ze stabilnością i kompatybilnością z modami
19
Elden Ring Reforged - wielki mod do gry FromSoftware otrzymał wersję 2.0. Projekt dla zwolenników eksploracji i multiplayera
10












