Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Adobe wprowadza obsługę Ray Tracingu do swoich aplikacji

Jakub Krawczyński | 05-11-2019 12:30 |

Adobe wprowadza obsługę Ray Tracingu do swoich aplikacjiNowe układy graficzne, takie jak NVIDIA RTX wraz z technologiami w rodzaju Ray Tracingu to nie tylko sprzęt dla graczy, którzy dzięki temu w grach mogą uzyskać znacznie bardziej realistyczne efekty graficzne. To także coś dla profesjonalistów pracujących w różnych branżach kreatywnych, szczególnie związanych z generowaniem efektów specjalnych, czy montażem wideo. Firma Adobe właśnie ogłosiła na konferencji Adobe MAX, że szereg jej aplikacji otrzyma teraz wsparcie dla funkcji dostępnych w serii GPU NVIDIA RTX, w tym Ray Tracing! Amerykańska korporacja obiecuje, że dzięki wykorzystaniu technologii NVIDII artyści będą mogli zaoszczędzić bardzo dużo czasu na czynnościach takich, jak renderowanie, modelowanie 3D, a także montaż i obróbka materiałów wideo.

Adobe Alchemist, Dimension i Premiere Pro obsługują teraz różne funkcje kart NVIDIA RTX, w tym ray tracing. Mają one znacznie przyspieszyć proces tworzenia modeli 3D, czy obróbki wideo.

Adobe wprowadza obsługę Ray Tracingu do swoich aplikacji [1]

Trzema aplikacjami, które otrzymają wsparcie funkcji obsługiwanych przez karty NVIDIA RTX są: Adobe Alchemist, Dimension oraz Premiere Pro. Alchemist to program do tworzenia tekstur w 3D, a od teraz rdzenie Tensor odpowiadające za AI mają wyręczyć profesjonalistów w ręcznym oświetlaniu i dodawaniu cieni do elementów graficznych. Według Adobe, proces który normalnie trwałby godziny, teraz odbędzie się automatycznie. Dimension to z kolei narzędzie do projektowania i renderowania obrazu w 3D, przydatnym do m.in. tworzenia modeli produktów lub ich opakowań. W jego przypadku wsparcie Ray Tracingu ma zarówno uczynić modele bardziej fotorealistycznymi, jak i przyspieszyć cały proces.

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing

Adobe wprowadza obsługę Ray Tracingu do swoich aplikacji [2]

Premiere Pro, służące zaś do edycji i montażu wideo ma również korzystać z funkcji AI, które dostarczają rdzenie Tensor w RTX, będą oferować przyspieszenie funkcji Auto Reframe wraz z technologią Adobe Sensei AI, aby dopasowywać wideo do różnych formatów wyświetlania (np. z 16:9 na format pionowy dla smartfonów). AI automatycznie dopasowuje najważniejsze elementy ramek obrazu do innego formatu. Adobe zaznacza, że funkcja ta, tradycyjnie obsługiwana przez CPU, teraz dzięki wsparciu GPU będzie trwała czterokrotnie krócej.

Adobe stworzyło wyświetlacz łączący AR z fizycznymi obiektami

Adobe wprowadza obsługę Ray Tracingu do swoich aplikacji [3]

Przy okazji NVIDIA zapowiedziała nowy pakiet Studio Driver, który powinien przełożyć się na lepszą wydajność aplikacji dostępnych w ramach Creative Cloud, jak Premiere Pro, After Effects, Autodesk i Cinebench o 12%. Oprócz tego partnerzy Adobe ogłosili także nowe stacje robocze. Jedną z nich jest BOXX APEXX W4L z (w maksymalnej konfiguracji) 28-rdzeniowym Intel Xeon W-3275W, do czterech kart NVIDIA Quadro RTX 8000 GPU, 768 GB DDR4-2933 Mhz ECC RAM, a także 2 TB dyskiem SSD M.2 PCIe. Cena najniższego modelu to 7395 dolarów (ok. 28 343 zł).

Adobe wprowadza obsługę Ray Tracingu do swoich aplikacji [4]

Źródło: Windows Central, Engadget
16
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.