Opóźnienie platformy Intel Galileo - Dostawy dopiero w styczniu
Na tegorocznym wydarzeniu Intel Developer Forum 2013 poznaliśmy wiele planów "Niebieskich" dotyczących przyszłości procesorów i technologii mobilnych - jednym z zaprezentowanych układów była jednostka SoC Intel Quark zaprojektowana do pracy w urządzeniach typu wearable. Głównym założeniem tej rodziny nie jest wcale osiąganie jak najlepszych rezultatów pod względem wydajności, tylko skupienie się na ilości pobieranej energii oraz wymiarach jednostki, co jest przecież bardzo ważne w systemach wbudowanych i nie tylko. Według najświeższych informacji napływających z zagranicy, w tym miesiącu nie zobaczymy jednak pierwszych platform Intel Galileo, bowiem premiera ma odbyć się nieco później, a dokładniej w połowie stycznia. Płyty produkowane pod marką Galileo otrzymają procesor Intel Quark SoC X1000, zaś cała platforma będzie kompatybilna z bardzo popularnymi płytami deweloperskimi Arduino.
Według wyceny sprzedawców, nowe produkty będą dostępne w cenie około 60 dolarów. Intel Galileo korzysta z systemu operacyjnego Linux z bibliotekami Arduino, co stwarza duże możliwości skalowania. Sama jednostka Intel Quark charakteryzuje się niskim poborem energii oraz posiada jeden rdzeń kompatybilny z architekturą Pentium o taktowaniu do 400 MHz. Płyta Galileo została wyposażona w standardowe interfejsy I/O takie jak: ACPI, PCI Express, Ethernet, SD, USB 2.0 oraz EHCI/OHCI USB, UART, RS-232. Początkowo mówiliśmy o wprowadzeniu platformy do sprzedaży pod koniec listopada, jednak wszelkie przewidywania zostały zweryfikowane przez życie.
Źródło: WCCF Tech
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
27
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4