Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Najnowszy iPhone 6 Plus pożera iPada? Tablety straciły sens

Arkad | 27-11-2014 19:58 |

Apple iPhone 6Producenci urządzeń elektronicznych muszą bardzo rozważnie planować premiery swoich nowych modeli, bowiem niepotrzebne przyspieszenie rozwoju danego segmentu może spowodować opłakane skutki dla całego portfolio. Jeszcze jakiś czas temu zastanawialiśmy się dlaczego Apple przez tak długi czas nie decydowało się na powiększenie swojego iPhone'a - z jednej strony pojawiały się głosy, że kultowe 3,5 cale to najlepszy rozmiar dla smartfona, a potem uważano przekątną na poziomie 4 cali za maksimum dla urządzeń firmy z Cupertino.  Producent zaskoczył natomiast wszystkich tegoroczną premierą dwóch nowych smartfonów posiadających 4,7- oraz 5,5-calowe wyświetlacze.

Użytkownicy nie sięgają już tak chętnie po iPady, gdy w kieszeni mają smartfona z dużym wyświetlaczem.

W jaki sposób większe urządzenia mobilne zmieniły całą ofertę Apple? Na razie trudno o oficjalne wyniki wskazujące na wpływ nowego iPhone'a 6 oraz 6 Plus na serię iPad, ale niektórzy zaczynają przeprowadzać własne badania. Dostawca aplikacji Pocket służącej do przeglądania treści na urządzeniach przenośnych postanowił porównać popularność swojej aplikacji na czterech urządzeniach, czyli iPhonie 5S, iPhonie 6, iPhonie 6 Plus oraz serii tabletów iPad. Użytkownicy posiadający pierwszy, a zarazem najmniejszy model spędzali 55% czasu czytając artykuły i oglądając filmy na telefonie, natomiast 45% przypadało już dla iPada.

Po zmianie smartfona na iPhone 6 wykres wygląda już zdecydowanie lepiej dla smartfona, który zajmuje 72% czasu spędzonego w aplikacji Pocket - zaledwie 28% zostaje dla tabletu. W przypadku użytkowników iPhone 6 Plus, urządzenie z większym wyświetlaczem (iPad) stanowi już tylko 20%, a pozostałe 80% przeznaczamy na korzystanie ze smartfona. Wskazuje to jednoznacznie na zmniejszającą się popularność tabletów, która zaczęła gwałtownie spadać po premierze znanych smartfonów z 4,7- oraz 5,5-calowymi wyświetlaczami. Czy już niedługo będziemy obserwowali prawdziwe załamanie sprzedaży iPadów? Wiele na to wskazuje...

Źródło: TechCrunch / SweClockers

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.