Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Na świecie jest już ponad 3 miliardy graczy. Mimo to, globalne przychody z gier zaczęły w tym roku spadać. Dlaczego?

Dominik Wiśniewski | 22-11-2022 19:00 |

Na świecie jest już ponad 3 miliardy graczy. Mimo to, globalne przychody z gier zaczęły w tym roku spadać. Dlaczego?Jeśli jesteś wystarczająco dojrzały, by pamiętać czasy, w których granie było wciąż niszową rozrywką, to wiadomość o tym, iż dziś na świecie jest już ponad 3 miliardy graczy, może być dla Ciebie wręcz niewiarygodna. A jednak. Jak pokazuje raport Newzoo (firma zajmująca się analizami ze świata gamingu i esportu), w samym tylko 2022 r. liczba osób grających wzrosła o 4,6%. Graczy (bez względu na platformę) bezsprzecznie więc przybywa, a jednak przychody w tym sektorze rozrywki zaczęły właśnie spadać - pierwszy raz od 15 lat.

Społeczność graczy rośnie z roku na rok, a ich największą część stanowią gracze mobilni. Mimo to, w tym roku nasze wydatki związane z grami zaczynają się zmniejszać. 

Na świecie jest już ponad 3 miliardy graczy. Mimo to, globalne przychody z gier zaczęły w tym roku spadać. Dlaczego? [1]

Młodzi chińscy gracze z kolejnym ograniczeniem. Tym razem na celownik wzięto oglądanie streamów i social media

Jak donosi Newzoo, w tym roku liczba graczy na świecie dobije do 3,2 miliarda, co oznacza, że już niemal co drugi mieszkaniec Ziemi spędza swój wolny czas przed smartfonem, ekranem monitora czy telewizora (w przypadku konsol). Największy wzrost liczby graczy odnotowano na Bliskim Wschodzie i w Afryce (o 8,2% do 488 milionów w tym roku), a następnie w Ameryce Łacińskiej (o 4,8%). Ameryka Północna odnotowała zaś najmniejszy wzrost (2,6%).

Na świecie jest już ponad 3 miliardy graczy. Mimo to, globalne przychody z gier zaczęły w tym roku spadać. Dlaczego? [2]

Gracze nie rozumieją istoty NFT stąd ich niechęć - uważa Ubisoft odpowiadając na bojkot platformy Quartz

Szacuje się, że wspomniane 3,2 miliardy osób wydadzą w tym roku na granie łącznie 184,4 miliardów dolarów, co choć nie jest zbyt dużym spadkiem w porównaniu z rokiem ubiegłym, to spadkiem mimo wszystko jest, i to pierwszym od 15 lat. Jak można się spodziewać, najwięcej pieniędzy gracze wydali na gry mobilne (aż 50% całego przychodu - 92,2 mld dolarów), a w zasadzie na tzw. zawartość w grze, w grach typu free2play. Za nimi uplasowały się gry konsolowe (51,8 mld dolarów), gry PC (38,2 mld dolarów) oraz gry przeglądarkowe (2,3 mld dolarów). 

Na świecie jest już ponad 3 miliardy graczy. Mimo to, globalne przychody z gier zaczęły w tym roku spadać. Dlaczego? [3]

Gracze pecetowi wydawali w 2020 roku na sprzęt i akcesoria 62% więcej, niż w 2019 roku. Gaming rozwija się świetnie

Co jednak stoi za (dość nieoczekiwanym) spadkiem dochodów w branży gier? Newzoo wskazuje klasycznie na dotykającą niemal całego globu inflację, a więc na fakt, że w kieszeni graczy znajduje się coraz mniej pieniędzy do wydania. Od siebie dodałbym jednak jeszcze kilka powodów. Przede wszystkim to, że gry wideo z ostatnich kilku(dziesięciu) miesięcy to produkcje mocno wtórne i pod wieloma aspektami rozczarowujące, przez co część graczy z pewnością zrezygnowała z ich zakupu. Pewien wpływ na niższe niż dotąd przychody gamedevu miała z pewnością także kwestia związana z dostępnością (i cenami) kart graficznych.

Na świecie jest już ponad 3 miliardy graczy. Mimo to, globalne przychody z gier zaczęły w tym roku spadać. Dlaczego? [4]

Jeszcze przed pandemią spodziewano się, że wydatki związane z gamingiem będą już tylko rosnąć. Obecnie wiadomo już, że przychody gamedevu maleją

Źródło: TechSpot
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 43

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.