Gracze pecetowi wydawali w 2020 roku na sprzęt i akcesoria 62% więcej, niż w 2019 roku. Gaming rozwija się świetnie
Firma analityczna NPD Group przygotowała podsumowanie za 2020 rok pod względem wydatków na sprzęt komputerowy czy czasu spędzonego przez graczy na graniu na komputerach. Wnioski nie zaskakują. Pandemia koronawirusa wpłynęła pozytywnie na wzrost zainteresowania graczy szeroko pojętym sprzętem i akcesoriami PC, na które konsumenci z USA wydali w 2020 roku 4,5 miliarda dolarów. Jest to wzrost względem 2019 roku aż o 62%, ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do 2017 roku. Dwucyfrowe wzrosty zaliczyły wszystkie kategorie, począwszy od słuchawek, przez monitory, a skończywszy na klawiaturach, które pod względem uzyskanych przychodów i sprzedanych egzemplarzy pobiły nowe rekordy.
Firma analityczna NPD Group opublikowała raport, według którego gracze w USA wydali w 2020 roku aż o 62% więcej niż w 2019 roku na sprzęt komputerowy i akcesoria PC. Więcej spędzali czasu także na graniu na PC.
PlayStation 5 sprzedało się w nakładzie 4,5 mln egzemplarzy. Sony pochwaliło się rekordowymi wynikami finansowymi
Pandemia COVID-19 przyczyniła się do znacznie częstszego przesiadywania w domach, co wiele osób zachęciło do wydawania większej ilości pieniędzy na sprzęt, który umiliłby nam ten czas. Nie tylko nie brakuje zainteresowanych na konsole PS5 i Xbox Series X/S, ale także chętniej gracze w USA kupowali części komputerowe. Wzrost przychodów ze sprzedaży sprzętu i akcesoriów PC wzrósł odpowiednio o 81% i 57%.
Epic Games Store podsumowuje 2020 rok i chwali się sprzedażą gier... Chociaż niekoniecznie ma się czym pochwalić
Gracze w USA nie tylko więcej pieniędzy wydawali na sprzęt PC, ale także na zawartość cyfrową. Tu także mowa o sporym wzroście – rzędu 19% przy przychodach na poziomie 7,5 miliarda dolarów. Co więcej, według raportu NPD Evolution of Entertainment aż 40% konsumentów ze Stanów Zjednoczonych grało w gry PC w minionym roku (o 4% więcej niż w 2019 roku). 2020 rok to był również okres, w którym więcej czasu spędzali na graniu w tytuły na komputerach osobistych. W tym przypadku jest to wzrost o 14%. Firma analityczna NPD Group przewiduje, że po historycznym okresie w 2021 roku dalej będzie dochodziło do wzrostu dla sprzętu i akcesoriów PC – według jej prognoz ma on być jednak „tylko” 3%.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57