Microsoft znów o DirectX 11
Na konferencji GameFest 2008 odbywającej się w Seattle miała miejsce prezentacja DirectX 11, oczywiście od poczciwego Microsoftu. Jak zapewnia firma, jest do znaczący krok w kierunku uzyskania fotorealistycznej grafiki w grach komputerowych, i kolejny kamień milowy w ewolucji standardów jej tworzenia. Z ważniejszych informacji warto wymienić, że DirectX 11 będzie kompatybilny w dół z DirectX 10 i 10.1, więc będzie posiadał wszystkie elementy poprzednich API. Wcześniej nie było co do tego 100% pewności, choć takie posunięcia są przecież standardem. DirectX 11 zostanie wydany wyłącznie dla systemów Windows Vista i przyszłego Windows 7. W samym API pojawi się także kilka innowacji, o których parę zdań można przeczytać w rozwinięciu newsa.
Kluczowe zmiany w nowym API to:
- Compute Shader (shader obliczeniowy) - umożliwiający wykorzystanie GPU jako serii procesorów równoległych służących do obliczeń nie związanych z grafiką czyli GPGPU
- Wsparcie dla sprzętowej teselacji – technologia ta opiera się na podzieleniu figury geometrycznej zbudowanej z dużych trójkątów na mniejsze, a póxniej nałożeniu na to mapy normalnej (displacement mapping) co pomoże uzyskać wygląd wzbogacony o nowe detale
- Multi-threaded resource handling – czyli nic innego jak wsparcie dla kart mulitGP oraz wielu kart graficznych łączonych w SLI/CF z poziomu API. Zapewni to dobrą skalowalność tego typu rozwiązań w każdej grze pisanej pod DX11, tak więc czasy kiedy SLI/CF było mało efektywne moga sie wraz z DirectX 11 definitywnie skończyć
Źródło: Kotaku
Powiązane publikacje

Meta udostępnia narzędzie AI do automatycznego dubbingu filmów na Facebooku i Instagramie
18
Społeczność Python spotka się w Gliwicach na PyCon PL 2025. W programie trendy w AI, data science i web development
3
3DMark Solar Bay Extreme - nowy test, który sprawdzi obsługę Ray Tracingu. Dostępny dla Windowsa, Androida i macOS
43
GPT-5 Cię nie rozumie? Szef OpenAI przyznaje, co jest największym problemem AI i zapowiada rewolucję w GPT-6
53