Microsoft znów o DirectX 11
Na konferencji GameFest 2008 odbywającej się w Seattle miała miejsce prezentacja DirectX 11, oczywiście od poczciwego Microsoftu. Jak zapewnia firma, jest do znaczący krok w kierunku uzyskania fotorealistycznej grafiki w grach komputerowych, i kolejny kamień milowy w ewolucji standardów jej tworzenia. Z ważniejszych informacji warto wymienić, że DirectX 11 będzie kompatybilny w dół z DirectX 10 i 10.1, więc będzie posiadał wszystkie elementy poprzednich API. Wcześniej nie było co do tego 100% pewności, choć takie posunięcia są przecież standardem. DirectX 11 zostanie wydany wyłącznie dla systemów Windows Vista i przyszłego Windows 7. W samym API pojawi się także kilka innowacji, o których parę zdań można przeczytać w rozwinięciu newsa.
Kluczowe zmiany w nowym API to:
- Compute Shader (shader obliczeniowy) - umożliwiający wykorzystanie GPU jako serii procesorów równoległych służących do obliczeń nie związanych z grafiką czyli GPGPU
- Wsparcie dla sprzętowej teselacji – technologia ta opiera się na podzieleniu figury geometrycznej zbudowanej z dużych trójkątów na mniejsze, a póxniej nałożeniu na to mapy normalnej (displacement mapping) co pomoże uzyskać wygląd wzbogacony o nowe detale
- Multi-threaded resource handling – czyli nic innego jak wsparcie dla kart mulitGP oraz wielu kart graficznych łączonych w SLI/CF z poziomu API. Zapewni to dobrą skalowalność tego typu rozwiązań w każdej grze pisanej pod DX11, tak więc czasy kiedy SLI/CF było mało efektywne moga sie wraz z DirectX 11 definitywnie skończyć
Źródło: Kotaku
Powiązane publikacje

WhatsApp wita się z reklamami. Treści sponsorowane to nie jedyna zmiana od Mety, gdyż firma zaoferuje... płatną subskrypcję
19
Windows Vista zawitał do systemu Windows 11... tak jakby. Microsoft już odniósł się do nostalgicznego błędu
40
Emulator PlayStation 3 aPS3e trafia do sklepu Google Play, jednak użytkownicy mają powody do narzekań
11
Kolejna usługa od Google wkrótce straci ważność. Gry bez instalacji na Androidzie odejdą jeszcze w 2025 roku
3