Microsoft znów o DirectX 11
Na konferencji GameFest 2008 odbywającej się w Seattle miała miejsce prezentacja DirectX 11, oczywiście od poczciwego Microsoftu. Jak zapewnia firma, jest do znaczący krok w kierunku uzyskania fotorealistycznej grafiki w grach komputerowych, i kolejny kamień milowy w ewolucji standardów jej tworzenia. Z ważniejszych informacji warto wymienić, że DirectX 11 będzie kompatybilny w dół z DirectX 10 i 10.1, więc będzie posiadał wszystkie elementy poprzednich API. Wcześniej nie było co do tego 100% pewności, choć takie posunięcia są przecież standardem. DirectX 11 zostanie wydany wyłącznie dla systemów Windows Vista i przyszłego Windows 7. W samym API pojawi się także kilka innowacji, o których parę zdań można przeczytać w rozwinięciu newsa.
Kluczowe zmiany w nowym API to:
- Compute Shader (shader obliczeniowy) - umożliwiający wykorzystanie GPU jako serii procesorów równoległych służących do obliczeń nie związanych z grafiką czyli GPGPU
- Wsparcie dla sprzętowej teselacji – technologia ta opiera się na podzieleniu figury geometrycznej zbudowanej z dużych trójkątów na mniejsze, a póxniej nałożeniu na to mapy normalnej (displacement mapping) co pomoże uzyskać wygląd wzbogacony o nowe detale
- Multi-threaded resource handling – czyli nic innego jak wsparcie dla kart mulitGP oraz wielu kart graficznych łączonych w SLI/CF z poziomu API. Zapewni to dobrą skalowalność tego typu rozwiązań w każdej grze pisanej pod DX11, tak więc czasy kiedy SLI/CF było mało efektywne moga sie wraz z DirectX 11 definitywnie skończyć
Źródło: Kotaku
Powiązane publikacje

Google Labs wprowadza eksperymentalne narzędzia AI do nauki języków obcych z wykorzystaniem modelu Gemini
4
Meta AI rzuca wyzwanie ChatGPT. Nowa aplikacja z funkcją Discover Feed jest już dostępna na Androida i iOS
13
Grok 3.5 odpowie na pytania bez przeszukiwania Internetu. Gwarantuje to sam Elon Musk
29
Duolingo stawia na AI. Chodzi o automatyzację procesów, a także redukcję kontraktorów w edukacyjnej rewolucji
24