Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft znalazł sposób na największy problem graczy. Advanced Shader Delivery skróci czas ładowania gier nawet o 85 procent

Maciej Lewczuk | 21-08-2025 12:00 |

Microsoft znalazł sposób na największy problem graczy. Advanced Shader Delivery skróci czas ładowania gier nawet o 85 procentKażdy gracz komputerowy spotkał się z irytującym przycinaniem animacji, znanym jako stuttering. Występuje ono nawet na mocnym sprzęcie i często psuje płynność rozgrywki. Jedną z głównych przyczyn tego problemu jest sposób, w jaki gry zarządzają shaderami, czyli małymi programami odpowiadającymi za wygląd grafiki. Używane metody okazały się niewystarczające. Microsoft postanowił podejść do tematu na nowo i opracował zmiany w ramach swojego API DirectX.

Firma Microsoft wprowadza Advanced Shader Delivery, nowatorskie podejście do kompilacji shaderów w DirectX, które ma na celu ostateczne wyeliminowanie problemu przycinania się gier, czyli stutteringu.

Microsoft znalazł sposób na największy problem graczy. Advanced Shader Delivery skróci czas ładowania gier nawet o 85 procent [1]

Koniec z przycięciami w grach. Inżynier Epic Games pokazuje, jak naprawić najbardziej irytujące problemy w Unreal Engine

Shader stuttering jest od lat jednym z największych problemów platformy PC. W przeciwieństwie do konsol, komputery osobiste muszą kompilować shadery w czasie rzeczywistym, co powoduje zacięcia podczas pierwszego uruchomienia gry. Microsoft przedstawił Advanced Shader Delivery jako kompleksowe rozwiązanie tej kwestii. Technologia wykorzystuje nowy standardowy format State Object Database (SODB) do pakowania danych shaderów z gier. Zespół DirectX oddzielił kompilator shaderów od sterownika graficznego i połączył dane z gry w SODB z kompilatorem w chmurze, tworząc Precompiled Shader Database (PSDB). Prekompilowana baza jest dystrybuowana przez Xbox Store wraz z grą, uzupełniając lokalną pamięć podręczną shaderów.

Microsoft znalazł sposób na największy problem graczy. Advanced Shader Delivery skróci czas ładowania gier nawet o 85 procent [2]

Google DeepMind Genie 3 to AI, które buduje interaktywne światy z jednego zdania. Przerazi deweloperów i zmieni gaming na zawsze

Wczesne testy przeprowadzone na grze Avowed studia Obsidian Entertainment wykazały skrócenie czasów ładowania nawet o 85 proc. Microsoft współpracował z AMD przy tworzeniu tej technologii, która przenosi kosztowne obliczenia z urządzeń gamingowych do chmury. System automatycznie wykrywa aktualizacje sterowników i odpowiednio aktualizuje pamięć podręczną shaderów. Advanced Shader Delivery zadebiutuje na handheldach ROG Xbox Ally i ROG Xbox Ally X dostępnych od 16 października. Początkowo funkcjonalność będzie ograniczona do gier dystrybuowanych przez Xbox PC app, ale Microsoft planuje wydanie AgilitySDK we wrześniu.

Jaki komputer do gier kupić? Polecane zestawy komputerowe na sierpień 2025. Komputery gamingowe w różnych cenach

Zestaw narzędzi umożliwi deweloperom i platformom dystrybucyjnym implementację tej technologii w szerszym zakresie. Rozwiązanie nie wymaga od studiów deweloperskich dodatkowej pracy integracyjnej. Microsoft planuje wdrożenie funkcjonalności bezpośrednio do silników gier, zapewniając wsparcie dla Advanced Shader Delivery już w dniu premiery nowych tytułów. Firma kontynuuje współpracę z partnerami sprzętowymi w celu rozszerzenia liczby urządzeń obsługujących tę technologię.

Źródło: Microsoft Dev Blogs
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 54

Komentarze:

263

Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności

72

Test wydajności Cyberpunk 2077 na laptopie Apple MacBook Pro 14 z procesorem M4 Pro. Jakość skalowania Apple MetalFX

28

Test NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop pod kątem wykorzystania w generatywnej AI: NVIDIA NIM, Blueprint oraz Blender

178

Test karty graficznej PNY GeForce RTX 5070 Ti - Klasyczna konstrukcja bez podświetlenia i fajerwerków. W rozsądnej cenie

158

Test karty graficznej KFA2 GeForce RTX 5080 1-Click OC - Efektowne podświetlenie ARGB i regulowana podpórka w komplecie

53

Jaki telefon kupić? Polecane smartfony na lipiec i sierpień 2025. Urządzenia na każdą kieszeń, w każdej półce cenowej

18

Test smartfona Nothing Phone (3) - wydajny i oryginalny, ale czy na pewno godny miana flagowca?

38

Test smartfona OnePlus Nord CE5 - na zewnątrz muzeum, w środku... liceum? Oto prawdziwy sleeper wśród smartfonów

12

Test smartfona vivo V50 - stylowy model z pojemną baterią. Zachwyci amatorów fotografii, ale rozczaruje maniaków wydajności

74

Test smartfona vivo X200 Pro - prawdziwa fotograficzna bestia! Warto było czekać na polską premierę

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.