Meta zaczyna przypominać spółkę Alphabet. Do kosza trafia kolejny projekt. Tym razem chodzi o NFT
Jak z pewnością wiecie Google (a właściwie spółka Alphabet) ma na swoim koncie już dziesiątki anulowanych projektów. Jednym z ostatnich było chociażby Google Stadia. Ale w kasowaniu projektów wprawy zaczyna nabierać także Meta, do niedawna znana jako Facebook. Chwilę temu Zuckerberg sprzedał pomysł na cyfrową walutę Libra, a teraz dochodzą nas głosy, że Meta wycofuje się także z NFT. Poinformował o tym sam Stephane Kasriel, szef działu handlu i technologii finansowych w Meta.
Chciałoby się rzec, że tak pięknie żarło, a zdechło. Mark Zuckerberg wycofuje się z tokenów NFT w serwisie Meta oraz na Instagramie. Czyżby nie były już tak popularne, a zarazem opłacalne?
Duży polski przekręt na kryptowalutach wychodzi na jaw. Sławni influencerzy zamieszani w sprawę tokenów NFT
Za dwa dni minie rok od ogłoszenia Marka Zuckerberga, w którym to anonsował wprowadzenie tokenów NFT na Instagram oraz do serwisu Meta. Nie był on wówczas zbyt wylewny i nie zdradził, na czym dokładnie miałaby polegać taka funkcjonalność. Dziś, po ogłoszeniu Kasriela może się wydawać, że CEO Facebooka zbyt mocno popłynął na fali popularności NFT i od początku więcej tylko gadał, niż wiedział, o czym gada. Złośliwości odłóżmy jednak na bok i uczciwie dodajmy, że ostatnimi czasy ogólnoświatowe zainteresowanie NFT spada, więc może właśnie to było głównym powodem, że Zuckerberg nieco zmienił kurs.
Some product news: across the company, we're looking closely at what we prioritize to increase our focus. We’re winding down digital collectibles (NFTs) for now to focus on other ways to support creators, people, and businesses. [1/5]
— Stephane Kasriel (@skasriel) March 13, 2023
NFT trafi na Instagram. Tak zapowiada Mark Zuckerberg i nikogo to chyba nie dziwi? Pieniądze same się nie zarobią... a może?
Nie zapominajmy, że NFT było jednym z głównych motorów napędowych metaversum. Może nie było to rozwiązanie ważne dla każdego, ale wiele firm związanych z wirtualną rzeczywistością, w tym także Meta, wiązała z NFT ogromne nadzieje. Najwyraźniej jednak, po początkowym boomie na NFT, tokeny, podobnie jak kryptowaluty, tracą na zainteresowaniu. Wystarczy tylko wspomnieć o tym, że od momentu, gdy Facebook zmienił nazwę na Meta, ogłaszając przy tym obranie nowego metaversowego kierunku, spółka straciła aż 500 miliardów dolarów.
Powiązane publikacje

Boty generują coraz więcej ruchu internetowego. Statystyki pokazują jak duży odsetek stanowiły w 2022 roku
4
Google pod koniec roku zacznie usuwać nieaktywne konta, a wraz z nimi dane na Dysku i materiały wideo na YouTube
21
YouTube może uniemożliwić oglądanie filmów w przypadku, gdy użytkownik korzysta z rozszerzeń blokujących reklamy
134
Microsoft Edge przesyła prawie każdą odwiedzoną stronę do Bing. Microsoft prowadzi dochodzenie w sprawie naruszenia prywatności
25