Koniec tanich wkładów do drukarek HP
Dlaczego drukarki atramentowe wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością? Ponieważ zamienniki oryginalnych wkładów można kupić za znacznie niższą cenę, którą trzeba by uiścić za wkłady sygnowane logiem producenta drukarki, a przecież ekonomiczność w domowym zastosowaniu to podstawa. Jakość takich produktów jest niewiele niższa od droższych kartridży np.: Hewlett Packard, więc jeśli nie widać różnicy, to dlaczego mielibyśmy przepłacać? Dotychczas bez problemu mogliśmy znaleźć zamienniki do drukarek HP od trzech firm ActiveJet, Black Point i TB Print, aczkolwiek Hewlett Packard nie pozostawiło sprawy samej sobie i czyniło starania, aby proceder ten ukrócić. Na mocy porozumienia między producentami nieoryginalnych wkładów do drukarek, dwoje z nich całkowicie zaprzestanie sprzedaży takich produktów: ActiveJet i TB Print. Pierwszy będzie dodatkowo musiał pokryć część kosztów procesu, natomiast drugi zniszczyć zapasy i wycofać wszystkie aktualnie sprzedawane ze sklepów...
W opozycji pozostał tylko Black Point S.A. Prezes spółki utrzymuje jednak, że ich produkty nie naruszają patentów HP oraz innych firm sprzedających drukarki, więc nie zamierza ustępować i jest otwarty na rozmowy. Okazja będzie ku temu znakomita, bo HP skierowało już sprawę do sądu. Z ciekawostek warto dodać, że równocześnie z dojściem do porozumienia, AB otrzymało od HP tytuł "Dystrybutor roku 2012" :)
Spór dotyczył zamienników do drukarek HP Deskjet, Officejet, Designjet, Photosmart, PSC i Fax, a dokładniej modeli: HP 21, HP 22, HP 27, HP 28, HP 56, HP 57, HP 300, HP 301, HP 336, HP 337, HP 338, HP 339, HP 342, HP 343, HP 344, HP 350, HP 351 i HP 901.
Źródło: Informacje Prasowe
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57