Jen-Hsun Huang tłumaczy ułomność GF100
Widok bijącego się w pierś i przyznającego do błędu Jen-Hsun Huanga, to wydarzenie bez precedensu i warte odnotowania. Podczas konferencji GTC prezes koncernu NVidia zwykle rozbrajająco pewny właściwych poczynań kierowanej firmy, musiał jednak przyznać, że podczas projektowania architektury Fermi nie wszystko poszło zgodnie z planem. Jen-Hsun Huang tłumaczył dlaczego najnowsza generacja kart GeForce nie była tak rewelacyjna, jak pierwotnie zapowiadano. Na wierzch wypłynęło więc sporo nowych faktów, które wcześniej krążyły w internecie w formie niepotwierdzonych plotek. I co? Okazuje się, że wszystkiemu winna niewystarczająco ścisła współpraca pomiędzy zespołami inżynierów, choć nie tylko im się oberwało...
Po pierwsze, w pewnym momencie NVidia musiała całkowicie przebudować chip, gdyż stepping A0 nie nadawał się do użytku. Wynikać to miało ze słabej kooperacji pomiędzy działem odpowiedzialnym za architekturę oraz konstruktorami. W wyniku tego pierwotne Fermi było źle zbalansowane i pełne błędów, choć symulacje mówiły zupełnie co innego. Efektem tego była obsuwa premiery GF100, duże koszty produkcji, pobór energii etc. ogólnie wszystko :)
Żródło: DVhardware
Powiązane publikacje

AMD Radeon RX 7700 - zaskakujący debiut nowego układu RDNA 3. To może być tania alternatywa dla Radeona RX 9600 XT 16 GB
32
Intel oraz NVIDIA ogłaszają wieloletnie partnerstwo. Firmy będą tworzyć customowe układy dla centrów danych oraz dla PC
38
Intel Gaudi 3 PCIe w serwerach Dell. Nowa platforma AI oferuje 600 W TDP na układ i wsparcie dla modeli Llama4, Deepseek, Qwen3
15
NVIDIA GeForce GTX 2080 Ti - oto nigdy nie wydany układ z 12 GB VRAM. Ma lepszą specyfikację niż GeForce RTX 2080 Ti
14