Jen-Hsun Huang tłumaczy ułomność GF100
Widok bijącego się w pierś i przyznającego do błędu Jen-Hsun Huanga, to wydarzenie bez precedensu i warte odnotowania. Podczas konferencji GTC prezes koncernu NVidia zwykle rozbrajająco pewny właściwych poczynań kierowanej firmy, musiał jednak przyznać, że podczas projektowania architektury Fermi nie wszystko poszło zgodnie z planem. Jen-Hsun Huang tłumaczył dlaczego najnowsza generacja kart GeForce nie była tak rewelacyjna, jak pierwotnie zapowiadano. Na wierzch wypłynęło więc sporo nowych faktów, które wcześniej krążyły w internecie w formie niepotwierdzonych plotek. I co? Okazuje się, że wszystkiemu winna niewystarczająco ścisła współpraca pomiędzy zespołami inżynierów, choć nie tylko im się oberwało...
Po pierwsze, w pewnym momencie NVidia musiała całkowicie przebudować chip, gdyż stepping A0 nie nadawał się do użytku. Wynikać to miało ze słabej kooperacji pomiędzy działem odpowiedzialnym za architekturę oraz konstruktorami. W wyniku tego pierwotne Fermi było źle zbalansowane i pełne błędów, choć symulacje mówiły zupełnie co innego. Efektem tego była obsuwa premiery GF100, duże koszty produkcji, pobór energii etc. ogólnie wszystko :)
Żródło: DVhardware
Powiązane publikacje

ASUS przedstawia karty graficzne GeForce RTX 5050 z serii Prime i Dual – cztery modele, dwie konstrukcje, jedno GPU
13
NVIDIA DLSS w modelu Transformer oficjalnie wychodzi z fazy Beta. Nowy pakiet SDK oferuje dalszą poprawę jakości obrazu
88
NVIDIA, AMD, czy Intel? Jaką kartę graficzną wybrać do zastosowań kreatywnych? Zobacz wyniki z Blendera, Unreal Engine i nie tylko
33
NVIDIA GeForce RTX 5050 oraz GeForce RTX 5050 Laptop GPU oficjalnie zaprezentowane. Najsłabsze układy z serii Blackwell
47