Jen-Hsun Huang tłumaczy ułomność GF100
Widok bijącego się w pierś i przyznającego do błędu Jen-Hsun Huanga, to wydarzenie bez precedensu i warte odnotowania. Podczas konferencji GTC prezes koncernu NVidia zwykle rozbrajająco pewny właściwych poczynań kierowanej firmy, musiał jednak przyznać, że podczas projektowania architektury Fermi nie wszystko poszło zgodnie z planem. Jen-Hsun Huang tłumaczył dlaczego najnowsza generacja kart GeForce nie była tak rewelacyjna, jak pierwotnie zapowiadano. Na wierzch wypłynęło więc sporo nowych faktów, które wcześniej krążyły w internecie w formie niepotwierdzonych plotek. I co? Okazuje się, że wszystkiemu winna niewystarczająco ścisła współpraca pomiędzy zespołami inżynierów, choć nie tylko im się oberwało...
Po pierwsze, w pewnym momencie NVidia musiała całkowicie przebudować chip, gdyż stepping A0 nie nadawał się do użytku. Wynikać to miało ze słabej kooperacji pomiędzy działem odpowiedzialnym za architekturę oraz konstruktorami. W wyniku tego pierwotne Fermi było źle zbalansowane i pełne błędów, choć symulacje mówiły zupełnie co innego. Efektem tego była obsuwa premiery GF100, duże koszty produkcji, pobór energii etc. ogólnie wszystko :)
Żródło: DVhardware
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce GT 1030 nie daje rady w nowych grach nawet z pomocą FSR, choć wzrost wydajności i tak jest imponujący
68
Sterowniki NVIDIA 590.26 w wersji preview wprowadzają obsługę Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000
237
Micron dołącza do Samsunga i SK hynix jako trzecia firma dostarczająca pamięci GDDR7 dla kart graficznych GeForce RTX 5000
67
TrashBench ustanawia rekord OC układu GeForce GTX 1060 osiągając 2202 MHz z nietypowym autorskim chłodzeniem
18