IDF15 - Kobiety również są graczami... Ciekawe statystyki
Producenci podzespołów komputerowych już od dłuższego czasu stosują bardzo prostą strategię mającą zwiększać sprzedaż produktów - wybierając kartę graficzną, płytę główną lub nawet nośnik SSD trudno znaleźć modele, które nie byłyby przeznaczone dla graczy... Czy każdy użytkownik komputera jest w takim razie graczem? Producenci bardzo by tego chcieli, gdyż osoby wyjątkowo zainteresowane detalami graficznymi, płynnością obrazu oraz efektami specjalnymi decydują się na zakup najdroższych produktów. Intel na swojej konferencji IDF15 w San Francisco przeprowadził sesję poświęconą rynkowi gier komputerowych, aczkolwiek największy producent procesorów skupił się przede wszystkim na graczach. Kto gra w gry? Ilu jest graczy na świecie? Czy kobiety zasiadają przed monitorem tak samo często jak mężczyźni?
Intel próbuje zmienić wizerunek typowego gracza... Widać to po infografikach prezentowanych na konferencjach ;)
Gry komputerowe są często postrzegane jako rozrywka dla dzieci lub młodzieży, która po przyjściu ze szkoły nie widzi już innego świata - taki wizerunek rynku jest niekorzystny dla producentów, bowiem dzieci teoretycznie nie są pełnoprawnymi klientami mogącymi korzystać ze wszystkich dobroci technologii. Według wyników badań zaprezentowanych przez Intela, średni wiek gracza to obecnie 35 lat. Zdziwieni? My również. Musimy jednak pamiętać, że są to statystyki globalne, więc nie możemy patrzeć tylko i wyłącznie na nasze "podwórko", gdzie rozrywka ludzi w średnim wieku na pewno nie kojarzy się z grami komputerowymi. A która płeć najczęściej gra w gry? Tutaj nie ma zaskoczenia, jednak udział kobiet wynoszący aż 48% dosłownie rozłożył nas na łopatki. Magda z PurePC.pl nie potwierdza tych statystyk (pomimo, że sama lubi grać)... ale czy można jej w stu procentach wierzyć?
Po świecie ma obecnie chodzić 1,8 miliarda graczy, z czego największa grupa pochodzi z Azji - Europa nie ma się czego wstydzić, bowiem zajmuje drugie miejsce. Graczy korzystających z komputerów PC jest ponoć 711 milionów, zaś średni okres wymiany podzespołów to 2-3 lata. Rynek gier komputerowych jest obecnie wart 92 miliardy dolarów, natomiast w 2018 roku liczba ta ma wzrosnąć do 113 miliardów. Zauważalny jest znaczący wzrost znaczenia rozrywki mobilnej, bowiem tutaj wartość rynku ma wzrosnąć z obecnych 34 miliardów dolarów na 45 miliardów dolarów.