Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

IDF15 - Kobiety również są graczami... Ciekawe statystyki

Arkad | 20-08-2015 11:08 |

Game iconProducenci podzespołów komputerowych już od dłuższego czasu stosują bardzo prostą strategię mającą zwiększać sprzedaż produktów - wybierając kartę graficzną, płytę główną lub nawet nośnik SSD trudno znaleźć modele, które nie byłyby przeznaczone dla graczy... Czy każdy użytkownik komputera jest w takim razie graczem? Producenci bardzo by tego chcieli, gdyż osoby wyjątkowo zainteresowane detalami graficznymi, płynnością obrazu oraz efektami specjalnymi decydują się na zakup najdroższych produktów. Intel na swojej konferencji IDF15 w San Francisco przeprowadził sesję poświęconą rynkowi gier komputerowych, aczkolwiek największy producent procesorów skupił się przede wszystkim na graczach. Kto gra w gry? Ilu jest graczy na świecie? Czy kobiety zasiadają przed monitorem tak samo często jak mężczyźni?

Intel próbuje zmienić wizerunek typowego gracza... Widać to po infografikach prezentowanych na konferencjach ;)

Gry komputerowe są często postrzegane jako rozrywka dla dzieci lub młodzieży, która po przyjściu ze szkoły nie widzi już innego świata - taki wizerunek rynku jest niekorzystny dla producentów, bowiem dzieci teoretycznie nie są pełnoprawnymi klientami mogącymi korzystać ze wszystkich dobroci technologii. Według wyników badań zaprezentowanych przez Intela, średni wiek gracza to obecnie 35 lat. Zdziwieni? My również. Musimy jednak pamiętać, że są to statystyki globalne, więc nie możemy patrzeć tylko i wyłącznie na nasze "podwórko", gdzie rozrywka ludzi w średnim wieku na pewno nie kojarzy się z grami komputerowymi. A która płeć najczęściej gra w gry? Tutaj nie ma zaskoczenia, jednak udział kobiet wynoszący aż 48% dosłownie rozłożył nas na łopatki. Magda z PurePC.pl nie potwierdza tych statystyk (pomimo, że sama lubi grać)... ale czy można jej w stu procentach wierzyć?

Po świecie ma obecnie chodzić 1,8 miliarda graczy, z czego największa grupa pochodzi z Azji - Europa nie ma się czego wstydzić, bowiem zajmuje drugie miejsce. Graczy korzystających z komputerów PC jest ponoć 711 milionów, zaś średni okres wymiany podzespołów to 2-3 lata. Rynek gier komputerowych jest obecnie wart 92 miliardy dolarów, natomiast w 2018 roku liczba ta ma wzrosnąć do 113 miliardów. Zauważalny jest znaczący wzrost znaczenia rozrywki mobilnej, bowiem tutaj wartość rynku ma wzrosnąć z obecnych 34 miliardów dolarów na 45 miliardów dolarów.

Drużyna CounterLogic Gaming została zaproszona na IDF15... Przypadek? Nie sądzimy - team grający w CS:GO składa się tylko i wyłącznie z kobiet ;)

34 miliardy dolarów jest obecnie wart rynek mobilnej rozrywki.

Na świecie w gry komputerowe gra już 1,8 miliarda ludzi. Najwięcej pochodzi z Azji, tuż za nią znajduje się Europa.

Nie zabrakło także wzmianki o esporcie, który cały czas się rozwija.

Turniej Intel Extreme Masters organizowany przez Intela oraz ESL posiada zasięg 205 milionów użytkowników ze 180 krajów. Statystyki robią wrażenie.

A do tego wszystkiego potrzebne są oczywiście technologie Intela...

Intel RealSense będzie coraz częściej pojawiał się w grach komputerowych, szczególnie tych zręcznościowych.

Na koniec krótka prezentacja teamu CLG w całej okazałości... Przecież kobiety również grają w gry!

Źródło: PurePC.pl
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 21

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.