GTA The Trilogy - The Definitive Edition z ogromnym patchem 1.03 na PC oraz konsolach. Rockstar naprawia błędy i optymalizację
Premiera GTA The Trilogy - The Definitive Edition, delikatnie mówiąc, nie była najlepszą rzeczą jaka przytrafiła się firmie Rockstar Games. Utytułowana trylogia w zremasterowanej odsłonie zadebiutowała w bardzo złym stanie technicznym na wszystkich platformach docelowych, wliczając w to bardzo złą optymalizację. Internet zalała fala prześmiewczych filmików, na których prezentowane były przeróżne błędy jakie gracze napotykali podczas grania w GTA 3, Vice City oraz San Andreas w edycjach definitywnych. W końcu Rockstar postanowił zabrać głos, przepraszając za nieudaną premierę. Niedługo później zadebiutował patch 1.02, który jednak za wiele nie pomógł. Dzisiaj z kolei pojawiła się aktualizacja 1.03, której lista zmian jest niemalże tak długa jak "Stąd do wieczności". Tym razem patch naprawia wiele bolączek, w tym błędy z wyświetlaniem tekstur czy nieprzyjemnym efektem padającego deszczu.
Rockstar Games opublikował aktualizację 1.03 dla zestawu GTA The Trilogy - The Definitive Edition, która ma naprawić wiele błędów gier oraz ogólną optymalizację zestawu. Tylko, czy nie można było wydać gier od razu w lepszym, ogólnym stanie?
Recenzja GTA The Trilogy - The Definitive Edition. Sprawdzamy czy odświeżona kolekcja klasyków naprawdę jest tak kiepska
Lista poprawek jest naprawdę bardzo długa - całość możemy przeczytać na oficjalnej stronie Rockstar Support. Wśród najpoważniejszych zmian jest przede wszystkim ogólna poprawa stabilności oraz wydajności wszystkich trzech gier. Dotychczas największy problem był z GTA III The Definitive Edition, który np. na konsolach w krótkich odstępach czasu potrafił się wyłączyć i wyrzucić gracza do ekranu głównego konsoli. Po aktualizacji 1.03 (mówię w tym momencie o wersji dla PlayStation 5), gra sprawia wrażenie stabilniejszej, już bez tych irytujących błędów powodujących samoistne wyłączenie gry. W przypadku wszystkich trzech tytułów widać także poprawę wydajności, choć nadal nie jest to poziom, jakiego należy oczekiwać po tych grach. Spadki nadal są widoczne, jednak zdecydowanie rzadsze niż wcześniej.
GTA The Trilogy - The Definitive Edition - Rockstar przeprasza za stan techniczny i obiecuje przywrócić oryginalne gry na PC
Co ciekawe, do opcji graficznych w GTA San Andreas - The Definitive Edition, dodano teraz możliwość włączenia opcji graficznej o nazwie "Zamglenie w dystansie", czyli po prostu Rockstar zdecydował się na wprowadzenie mgły na dalszym planie, co ma sprawić, że mapa świata gry nie będzie wyglądała na tak małą, jaka jest w rzeczywistości. Naprawiono także m.in. błąd z zapisywaniem gry podczas wykonywania misji Blood Bowl w San Fierro, na co naprawdę mnóstwo graczy się skarżyło. Podmieniono (!) w końcu dźwięki w menu głównych gier GTA 3 oraz GTA Vice City - od teraz nie dublują się motywy w San Andreas, zamiast tego dźwięki przy przechodzeniu pomiędzy ustawieniami są teraz zgodne z każdą z wymienionych gier. Patch 1.03, w zależności od platformy, waży od około 3 GB (PlayStation 5) do nawet 18 GB (PC, Xbox). Nowa aktualizacja jest pierwszą, która faktycznie poprawia wiele rzeczy co widać podczas gry. Niemniej jednak to dopiero początek, a przed Rockstarem oraz Grove Street Games jeszcze sporo pracy. Przy okazji Rockstar Games poinformował o opóźnieniu premiery pudełkowego wydania zestawu. Na konsolach Sony i Microsoftu GTA The Trilogy - The Definitive Edition pojawi się 17 grudnia, z kolei na Nintendo Switch - na początku 2022 roku.
A new Title Update is now available for the PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, and PC versions of Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition.
— Rockstar Support (@RockstarSupport) November 30, 2021
This contains several fixes and will also be available for the Nintendo Switch in the coming days: https://t.co/otGLbh9onV
The release dates for the physical versions of Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition have changed.
— Rockstar Games (@RockstarGames) November 30, 2021
Xbox Series X / Xbox One and PS4 will now release on December 17. The Nintendo Switch version is coming in early 2022.
Check your local retailer for availability. pic.twitter.com/6avP8yp6la
Powiązane publikacje

Commandos: Origins - nowy gameplay zbliżającego się prequela kultowej serii. Powrót do korzeni
10
Silent Hill f oficjalnie zaprezentowany. Survival horror zmierza na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S
23
Warhammer 40,000: Space Marine 3 - twórcy zaskoczyli i zapowiedzieli kontynuację bardzo udanej części
11
Kingdom Come: Deliverance 2 - Warhorse wprowadza ogromną aktualizację 1.2. Oto pełna rozpiska zmian
55