Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

GTA The Trilogy - The Definitive Edition z ogromnym patchem 1.03 na PC oraz konsolach. Rockstar naprawia błędy i optymalizację

Damian Marusiak | 30-11-2021 21:30 |

GTA The Trilogy - The Definitive Edition z ogromnym patchem 1.03 na PC oraz konsolach. Rockstar naprawia błędy i optymalizacjęPremiera GTA The Trilogy - The Definitive Edition, delikatnie mówiąc, nie była najlepszą rzeczą jaka przytrafiła się firmie Rockstar Games. Utytułowana trylogia w zremasterowanej odsłonie zadebiutowała w bardzo złym stanie technicznym na wszystkich platformach docelowych, wliczając w to bardzo złą optymalizację. Internet zalała fala prześmiewczych filmików, na których prezentowane były przeróżne błędy jakie gracze napotykali podczas grania w GTA 3, Vice City oraz San Andreas w edycjach definitywnych. W końcu Rockstar postanowił zabrać głos, przepraszając za nieudaną premierę. Niedługo później zadebiutował patch 1.02, który jednak za wiele nie pomógł. Dzisiaj z kolei pojawiła się aktualizacja 1.03, której lista zmian jest niemalże tak długa jak "Stąd do wieczności". Tym razem patch naprawia wiele bolączek, w tym błędy z wyświetlaniem tekstur czy nieprzyjemnym efektem padającego deszczu.

Rockstar Games opublikował aktualizację 1.03 dla zestawu GTA The Trilogy - The Definitive Edition, która ma naprawić wiele błędów gier oraz ogólną optymalizację zestawu. Tylko, czy nie można było wydać gier od razu w lepszym, ogólnym stanie?

GTA The Trilogy - The Definitive Edition z ogromnym patchem 1.03 na PC oraz konsolach. Rockstar naprawia błędy i optymalizację [1]

Recenzja GTA The Trilogy - The Definitive Edition. Sprawdzamy czy odświeżona kolekcja klasyków naprawdę jest tak kiepska

Lista poprawek jest naprawdę bardzo długa - całość możemy przeczytać na oficjalnej stronie Rockstar Support. Wśród najpoważniejszych zmian jest przede wszystkim ogólna poprawa stabilności oraz wydajności wszystkich trzech gier. Dotychczas największy problem był z GTA III The Definitive Edition, który np. na konsolach w krótkich odstępach czasu potrafił się wyłączyć i wyrzucić gracza do ekranu głównego konsoli. Po aktualizacji 1.03 (mówię w tym momencie o wersji dla PlayStation 5), gra sprawia wrażenie stabilniejszej, już bez tych irytujących błędów powodujących samoistne wyłączenie gry. W przypadku wszystkich trzech tytułów widać także poprawę wydajności, choć nadal nie jest to poziom, jakiego należy oczekiwać po tych grach. Spadki nadal są widoczne, jednak zdecydowanie rzadsze niż wcześniej.

GTA The Trilogy - The Definitive Edition z ogromnym patchem 1.03 na PC oraz konsolach. Rockstar naprawia błędy i optymalizację [2]

GTA The Trilogy - The Definitive Edition - Rockstar przeprasza za stan techniczny i obiecuje przywrócić oryginalne gry na PC

Co ciekawe, do opcji graficznych w GTA San Andreas - The Definitive Edition, dodano teraz możliwość włączenia opcji graficznej o nazwie "Zamglenie w dystansie", czyli po prostu Rockstar zdecydował się na wprowadzenie mgły na dalszym planie, co ma sprawić, że mapa świata gry nie będzie wyglądała na tak małą, jaka jest w rzeczywistości. Naprawiono także m.in. błąd z zapisywaniem gry podczas wykonywania misji Blood Bowl w San Fierro, na co naprawdę mnóstwo graczy się skarżyło. Podmieniono (!) w końcu dźwięki w menu głównych gier GTA 3 oraz GTA Vice City - od teraz nie dublują się motywy w San Andreas, zamiast tego dźwięki przy przechodzeniu pomiędzy ustawieniami są teraz zgodne z każdą z wymienionych gier. Patch 1.03, w zależności od platformy, waży od około 3 GB (PlayStation 5) do nawet 18 GB (PC, Xbox). Nowa aktualizacja jest pierwszą, która faktycznie poprawia wiele rzeczy co widać podczas gry. Niemniej jednak to dopiero początek, a przed Rockstarem oraz Grove Street Games jeszcze sporo pracy. Przy okazji Rockstar Games poinformował o opóźnieniu premiery pudełkowego wydania zestawu. Na konsolach Sony i Microsoftu GTA The Trilogy - The Definitive Edition pojawi się 17 grudnia, z kolei na Nintendo Switch - na początku 2022 roku.

Źródło: Rockstar Games
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 23

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.