Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

Amerykanie w 2019 wydadzą na elektronikę użytkową 400 mld USD

Jakub Krawczyński | 18-07-2019 09:00 |

Amerykanie w 2019 wydadzą na elektronikę użytkową 400 mld USDTo raczej naturalne, że przy coraz większej cyfryzacji, upowszechnianiu się nowych technologii i rozrywki wirtualnej, rośnie sprzedaż elektroniki użytkowej. W tym roku w USA dochody z dystrybucji detalicznej tego rodzaju produktów wyniosą ponad 400 miliardów dolarów. Firma analityczna Consumer Technology Association (CTA) właśnie skompilowała swój półroczny raport kompilujący dane i prognozy dotyczące sprzedaży konsumenckiego sprzętu elektronicznego oraz powiązanych z nim oprogramowania oraz usług. Zestawienie daje nam obraz nawyków amerykańskich gospodarstw domowych i trendów sprzedaży na kolejne lata. Wśród najbardziej dochodowych segmentów są smartfony, gry wideo oraz laptopy.

W roku 2019 Amerykanie, według Consumer Technology Association, wydadzą na elektronikę użytkową 401 mld dolarów. Głównie na smartfony, gry wideo, laptopy i telewizory.

Amerykanie w 2019 wydadzą na elektronikę użytkową 400 mld USD [1]

Technologiami, które gwałtownie nabierają na popularności są rozwiązania połączonego domu, między innymi kamery Wi-Fi, inteligentne termostaty, czujniki dymu i CO2, dzwonki, zamki i różnego rodzaju włączniki. Łącznie ma ich trafić do konsumentów 28,6 mln sztuk (19% więcej niż rok temu) i mają wygenerować one dochód w wysokości 4,5 miliarda dolarów (16% wzrost). Ich dopełnieniem są także tzw. smart głośniki, jak Google Home, czy Amazon Echo. W 2019 roku prognozowana liczba sprzedanych sztuk to 35,2 mln (3 mld dol. dochodu). Innymi kategoriami produktów, które stają się poważnymi segmentami rynku elektroniki użytkowej to inteligentne roboty do sprzątania (1,2 mld dol. wpływów), bezprzewodowe słuchawki douszne (utarg w wysokości 2 mld dol.) oraz smartwatche (wpływy na poziomie 5,4 mld dol.).

Telewizory Panasonic na 2019 rok - znamy polską datę premiery

Amerykanie w 2019 wydadzą na elektronikę użytkową 400 mld USD [2]

Trzy najbardziej dochodowe kategorie elektroniki konsumenckiej to jednak smartfony, które mimo spadku sprzedaży o 2% (165,5 mln egzemplarzy) wygenerują wpływy na poziomie 77,5 mld dol. (spadek o 2%). Tendencja zniżkowa spowodowana jest tym, że użytkownicy wymieniają swoje telefony w większych odstępach. Statystycznie 91% gospodarstw domowych w USA posiada tego typu urządzenia, które reprezentują zarazem największy segment na rynku technologii użytkowej. Wprowadzenie technologii 5G do tegorocznych modeli smartfonów przełoży się na 2,1 mln telefonów, które trafią do konsumentów przy wpływach równych 1,9 mld dol. Co ciekawe, rynek laptopów ma się dobrze i odnotuje większe wpływy o 3%, które wyniosą 32 mld dol. (51 mln sprzedanych sztuk). Amerykanie szczególnie upodobali sobie Chromebooki oraz laptopy konwertowalne. Bieżący rok natomiast przyniesie ze sobą nieco gorsze wieści dla rynku telewizorów. Co prawda ma ich sprzedać się więcej (o cały 1%) niż rok temu (38,8 mln. egzemplarzy), ale przełoży się to na 9% mniejsze wpływy (21,4 mld dol.). Do konsumentów w tym roku ma trafić 17 milionów odbiorników 4K UHD (7% więcej niż w 2018), co wygeneruje wpływy na poziomie 15 mld dol. (9% spadek). Amerykańscy klienci głównie będą sięgali po TV z ekranami dużego formatu, 65-calowe i większe podczas gdy 55-calowe modele wychodzą z łask. Dominują ekrany LCD, ale OLED również zyskuje na popularności (jego sprzedaż będzie lepsza o 30% niż rok temu). Interesującą statystyką jest sprzedaż telewizorów 8K, która przewidywana jest na pułap 175 000 egzemplarzy (dochód w wysokości 734 mln dol.).

Badania Apple: ludzie chętni są na zakup iPhone'a za 1200 dolarów

Amerykanie w 2019 wydadzą na elektronikę użytkową 400 mld USD [3]

Poza samym sprzętem, wielce dochodowymi są związane z nim sektory oprogramowania oraz usług abonamentowych. W tym roku CTA przewiduje, że konsumenci wydadzą na nie rekordowe 75,6 mld dolarów (o 14% więcej niż w 2018). Prym wiodą, oczywiście, gry wideo. Wpływy z tego segmentu rynku wyniosą 38,9 miliarda dolarów (11% przyrost w porównaniu z ubiegłym rokiem), a większa liczba usług abonamentowych, a także wprowadzenie platform do strumieniowania gier również wpłyną na zwiększony popyt w tym segmencie. Jeśli natomiast chodzi o treści wideo, rynek VOD poszerzy swoje wpływy o 25% i wygeneruje dochód w wysokości 17,7 mln. dol. Na pewno trochę do tego przyłoży się start Apple TV+ jesienią oraz Disney+ w listopadzie, chociaż 2020 będzie jeszcze ciekawszy (i być może dochodowy), gdy do rywalizacji dołączą WarnerMedia i UBCUniversal. Segment platform do strumieniowania muzyki (Apple Music, Pandora, Spotify itp.) nie jest z kolei aż tak lukratywny. Przyniesie on wpływy w wysokości 8 miliardów dolarów, co jest wynikiem lepszym o 33%, a większa liczba sprzedawanych abonamentów jest skorelowana z wzrostem sprzedaży bezprzewodowych słuchawek dousznych i inteligentnych głośników. Konkludując wnioski ze swojego raportu, CTA zauważa, że prognozy wieloletnie nie mogą być w pełni wiarygodne, gdyż istnieje wiele losowych czynników. Wśród nich są m.in. zmieniające się prawa handlowe oraz konflikty na arenie międzynarodowej, które powodują zwiększanie się cła.

Źródło: Advanced Television
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 15

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.