Fire Strike Ultra. Pierwszy benchmark wykorzystujący Ultra HD
Specjalne oprogramowanie służące do testowania podzespołów komputerowych to nieodłączny element każdego testu karty graficznej lub procesora - jednolite środowisko pozwala na szybką ocenę wydajności danego produktu w stosunku do innych modeli. Oczywiście wyniki osiągane w benchmarkach nie zawsze mają swoje odzwierciedlenie w testach wykorzystujących już normalne gry komputerowe, gdzie bardzo często spotykamy się z innymi rezultatami. Najbardziej znanym dostawcą oprogramowania testującego wydajność jest firma Futuremark, która dostarcza popularne oprogramowanie z serii 3DMark.
Fire Strike Ultra to najbardziej wymagający benchmark w historii 3DMarka.
Najnowszy dostępny wariant opatrzony dopiskiem 2013 doczekał się właśnie bardzo ważnej aktualizacji przynoszącej obsługę coraz popularniejszego standardu. O czym mowa? Do tej pory 3DMark 2013 zapewniał dwa główne tryby, czyli Fire Strike oraz Fire Strike Extreme - ten pierwszy generuje obraz w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, natomiast drugi zapewnia renderowanie w rozmiarze 2560 x 1440 pikseli. Od teraz wszyscy chętni posiadający odpowiednie podzespoły mogą także uruchomić trzeci tryb o nazwie Fire Strike Ultra.
W tym przypadku scena wyświetlana jest w rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli, jednak nie potrzebujemy monitora Ultra HD do obsługi wspomnianego testu - po podłączeniu innych wyświetlaczy o niższej rozdzielczości obraz zostanie przeskalowany w dół, dzięki czemu możemy przetestować wydajność komputera bez potrzeby podłączania drogich monitorów 4K. Warto wspomnieć, że Fire Strike Ultra wymaga do działania co najmniej 3 GB pamięci dla karty graficznej i jest najbardziej wymagającym benchmarkiem w historii 3DMarka. Opisywany tryb został już odblokowany dla posiadaczy licencji typu Advanced oraz Professional, więc do testowania w rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli potrzebujemy co najmniej 25 dolarów.
Źródło: Futuremark