Epic usunął mechanikę rozgrywki z Fortnite - odstraszała graczy
Fortnite jako gra-usługa podlega ciągłym zmianom. Przed Epic Games niejednokrotnie stoi niemałe wyzwanie, jak usprawnić rozgrywki aby jednocześnie go nie „zepsuć”. Jak się okazuje, jeden z dodanych względnie niedawno elementów napsuł niemało krwi graczom. Mianowicie chodzi o „syfon” – najpierw wprowadzony jako osobny, specjalny tryb w grudniu ubiegłego roku, a później istniejący jako mechanika rozgrywki. Został on niedawno ostatecznie usunięty, a firma Epic tłumaczy, dlaczego zdecydowała się go pozbyć. Jednocześnie twórcy Fortnite w niedawnej informacji prasowej wyjaśnili także, dlaczego już nie ujrzymy w grze rozciągniętej rozdzielczości oraz regulacji pola widzenia.
Firma Epic tłumaczy, dlaczego usunęła mechanikę syfonu z Fortnite. Przy okazji wyjaśnia również, czemu znikają rozciągnięte rozdzielczości oraz regulacja FOV.
Z aktualizacją o oznaczeniu 7.40, wszyscy gracze, niezależnie od modułu rozgrywki mieli do czynienia z mechaniką syfonu. Umożliwiała ona regenerację zdrowia / tarczy w wysokości od 25 do 50% po wyeliminowaniu przeciwnika (jeśli do maksimum potrzeba mniej energii, pozostałe punkty przechodzą na osłony). Z czasem Epic jednak zauważył, że syfon służył jedynie 10% graczych – tych o najwyższym poziomie umiejętności, gdyż promował agresywny sposób gry. Natomiast u pozostałych 90% społeczności wzbudzał on jedynie frustrację i osoby te ostatecznie sięgały rzadziej po grę. – Rozgrywka stała się zbyt dla nich intensywna, aby czerpać z niej przyjemność – możemy wyczytać z komunikatu Epic na oficjalnej stronie Fortnite. Syfon został ostatecznie usunięty z większości głównych modułów gry wraz z aktualizacją 8.20, wydaną 27 marca 2019. Pozostał on jedynie w trybie Arena, który Epic rekomenduje graczom poszukującym bardziej intensywnych doznań.
Fortnite: Nintendo Switch traci crossplay z PS4/X1 przez FPS-y
Jednocześnie deweloperzy ustosunkowali się również do dwóch innych zmian, mianowicie usunięcia ustawienia rozciągniętej rozdzielczości, jak również regulacji FOV. – Jeśli w grze znajdują się opcje, których ustawienie zapewnia przewagę, to gracze będą ich używać. Nawet jeśli przez to gra będzie wyglądać gorzej – możemy wyczytać w komunikacie Epic. Zdaniem autorów Fortnite, rozciągnięte postaci i rozmazany widok negatywnie wpływają na styl graficzny tytułu. Od teraz nie można już wymusić wyświetlania obrazu w proporcjach 4:3 (relikt epoki CRT) na ekranie 16:9. Wskaźnik szerokości pola widzenia będzie miał także niezmienialną wartość 80. Ma to według Epic Games być kompromisem dla wielu różnych typów ekranów, zwiększyć wydajność, zminimalizować efekt choroby lokomocyjnej i upłynnić przełączenie się do widoku precyzyjnego celowania. Pointą przekazu Epic jest to, że firma dąży do usunięcia dodatkowych ustawień, które zapewniają niektórym graczom znaczącą przewagę w rozgrywce. Przy tak oszałamiającej liczbie graczy, może się to profesjonalistom nie spodobać, ale można tę decyzję w szerszym kontekście zrozumieć.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10