CD-Action znika z rynku. Redakcja otrzymała wypowiedzenia
Wydawnictwo Bauer postanowiło wycofać się z aż dwudziestu tytułów prasowych. Wśród nich znalazły się między innymi tytuły takie jak Kawaii, PC Format oraz CD-Action. Dwa ostatnie projekty zostały połączone pod koniec ubiegłego roku. Niestety w związku z pandemią koronawirusa wydawnictwo nie było w stanie realizować równolegle pracy nad wszystkimi tytułami wchodzącymi w wachlarz działań firmy. Padło na czasopismo growe, które w różnej formie można było czytać od 1996 roku. Czasopismo, bo nim w istocie było, a w zasadzie jeszcze jest CD-Action, sprzedawano z dodatkami w postaci pełnych wersji gier oraz atrakcyjnych wersji demonstracyjnych. Niestety, pracownicy otrzymali właśnie wypowiedzenia.
Wydawnictwo Bauer wręczyło wypowiedzenia pracownikom około dwudziestu tytułów prasowych. Wśród redaktorów, którzy rozstaną się z firmą, znalazły się osoby odpowiedzialne za CD-Action. Co dalej z marką?
fot. CD-Action/BAUER MEDIA GROUP
Gry komputerowe z ray tracing i DLSS - dostępne i nadchodzące
To, że sytuacja pracowników CD-Action jest nie do pozazdroszczenia, wiadomo było już wcześniej. W ostatnim czasie z ekipy rozwijającej tytuł zniknęły postacie takie jak Dawid Bojarski, Daniel Bartosik czy Aleksander Olszewski. To było preludium do aktualnie trwających działań Wydawnictwa Bauer, które obejmuje nie tyle zamrożenie, ile zamknięcie mniej więcej 20 tytułów prasowych. Jako że redakcję oraz pracodawcę obowiązuje okres wypowiedzenia, poproszono, aby przez ten czas magazyny realizowane były w dotychczas przyjętej polityce wydawniczej, wraz z przyjętymi wcześniej terminami.
fot. CD-Action/BAUER MEDIA GROUP
Najbardziej oczekiwane gry 2020 roku na pecety i konsole
Oznacza to, że numer CD-Action 06/2020 jest obecne w druku i pojawi się w kioskach już 5 maja. Na ten moment nie jest pewne, co dokładnie stanie się z marką CD-Action, ale wierzę w to, że nie zniknie ona zupełnie z rynku. Nie byłby to pierwszy raz, kiedy redakcja „upadłego” tytułu, niekoniecznie prasowego, bierze sprawy w swoje ręce i próbuje ratować markę. Warto w tym miejscu przypomnieć sobie magazyn Chip. Choć decyzją z 2017 roku tytuł miał skończyć swój żywot, część dziennikarzy założyła spółkę, która w ramach licencji miała kontynuować prace. Wierzę w to, że CD-Action również „da radę”. To uznana wsród szczególnie starszych graczy marka, której ewentualna reaktywacja może zwyczajnie się opłacić. Nie jest natomiast pewne, czy uda się to w aktualnych warunkach. Pandemia nie sprzyja żadnym większym inicjatywom związanym z inwestycjami.
fot. CD-Action/BAUER MEDIA GROUP
fot. CD-Action/BAUER MEDIA GROUP
fot. CD-Action/BAUER MEDIA GROUP
A tak właśnie wyglądał pierwszy numer CD-Action z kwietnia 1996 roku.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
18
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11