Batman: Arkham City - DX11, konferencja i NVIDIA 3D Vision 2
W miniony wtorek 6.12 odbyła się prezentacja gry Batman: Arkham City zorganizowana wspólnie przez firmy Cenega, NVIDIA i ASUS, podczas której pokazano w czym tkwi siła pecetowej wersji popularnej gry. Oprócz tradycyjnie dobrego poczęstunku, miłej atmosfery i możliwości porozmawiania z osobami z branży, gwiazdą wieczoru był oczywiście Batman: Arkham City wspieranym przez technologicznych sprzymierzeńców, czyli biblioteki DirectX 11, PhysX i kilka innych upiększaczy. Tytuł prezentuje się naprawdę zacnie z włączonymi wszystkimi detalami, które jakżeby inaczej, wymagają karty graficznej GeForce - najlepiej GTX 500. Teselacja, efekty cząsteczkowe i naturalny dym tworzą razem bardzo przyjemne dla oka widowisko, które po prostu trzeba zobaczyć w ruchu, aby zrozumieć dlaczego wciąż warto grać na pecetach. Sporo uwagi poświęcono także NVIDIA 3D Vision 2 nadającej zabawie z Batmanem zupełnie nowych właściwości, czego postanowiłem doświadczyć na własnej skórze...
Kilka stanowisk wyposażonych monitory 3D ASUS (120 Hz) i odpowiednie okulary, czekało na zainteresowanych, a tych trzeba przyznać nie brakowało - dobiwszy się do komputera przesiedziałem dobry kwadrans tłukąc przeciwników. NVIDIA 3D Vision 2 faktycznie spisuje się nieźle, a programiści potrafili wykorzystać potencjał tego cuda, co znacznie podniosło widowiskowość rozgrywki. Szkoda tylko, że zabawa do tanich raczej nie należy, ale to zupełnie inna kwestia.
Niedawno ukazał się także patch do Batman: Arkham City poprawiający wydajność w DirectX 11, tymczasowo ułatwiający życie tylko użytkownikom systemów 64-bitowych, chociaż niebawem 32-bitowcy również powinni otrzymać stosowną łatkę. Co więcej? Grafika w Batmanie prezentuje się ogółem bardzo dobrze, chociaż tytuł wciąż wykorzystuje niemłody już silnik Unreala. Poza tym, gra jest pieruńsko grywalna i oferuje sporo atrakcji plus dodatkowe tryby rozgrywki - nic tylko grać ;]
Joker serwował drinki - program resocjalizacyjny działa
Facet w kaloszach to młodszy brat Blantmana ;]
Główny bohater gry prowadził konferencję - bez uciążliwej chrypy
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
11
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124