Apple iPhone 15 Pro i Pro Max - pierwsze testy z gry Resident Evil Village. Modyfikacja ustawień graficznych jak na PC
Jedna z pierwszych pełnoprawnych produkcji growych, które zostały zapowiedziane podczas premiery smartfonów z serii Apple iPhone 15 (dotyczy wariantów Pro i Pro Max), jest już możliwa do pobrania - mowa oczywiście o tytułowym Resident Evil Village. Koszt gry jest praktycznie taki sam, co w wersji pecetowej, natomiast obecnie do 20 listopada 2023 roku trwa promocja, dzięki której nabędziemy tytuł za 71 zł. Zanim zdecydujemy się jednak na zakup, warto zapoznać się z pierwszymi testami, które pomogą nam w podjęciu decyzji.
Resident Evil Village nareszcie oficjalnie zadebiutował na smartfonach Apple iPhone 15 Pro i Pro Max, a także iPadach wyposażonych w układy Apple M1 oraz M2. Pierwsze testy z wykorzystaniem nowego układu Apple A17 Pro trafiły już do internetu.
Apple iPhone 15 Pro oraz Pro Max otrzymały układ, jakiego mogą pozazdrościć inni. Apple zrewolucjonizuje granie na smartfonie
Od razu warto zaznaczyć, że jeśli chcemy uzyskać stałe 60 kl/s, to będziemy zmuszeni obniżyć nieco detale i zrezygnować z bardziej "zasobożernych" funkcji. Produkcja Resident Evil Village na smartfonach Apple oferuje nam szereg ustawień graficznych, które możemy dowolnie dostosować - zupełnie jak w przypadku pecetowej odsłony. Dzięki temu jesteśmy w stanie wybrać jakość tekstur lub zdecydować się na upscaling MetalFX, aby płynność rozgrywki była dla nas odpowiednia. W kwestii rozdzielczości możemy liczyć na trzy warianty: 1560 x 720, 2340 x 1080 lub 2796 x 1290 px. Z pierwszych testów wynika, że smartfon Apple iPhone 15 Pro Max jest w stanie wygenerować 60 FPS przy drugiej opcji, jeśli zdecydujemy się na średnią jakość oprawy graficznej. Natomiast bez problemu jesteśmy w stanie ustawić wszystkie opcje na najwyższe wartości i wtedy produkcja wygląda "zupełnie tak samo, jak wersja PC" - według jednego z pierwszych recenzentów.
Test wydajności Resident Evil Village - Wymagania sprzętowe nie przerażają. Porównanie kart graficznych Radeon i GeForce
W przypadku rozgrywki mobilnej mamy możliwość sterowania za pomocą wirtualnych przycisków i gałek analogowych, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z dodatkowego kontrolera. Przy pomocy portu USB typu C możemy nawet podłączyć smartfona do zewnętrznego monitora lub TV i cieszyć się grą na większym ekranie (choć w tym wypadku rozdzielczość jest ograniczona do 1560 x 720 px oraz 30 kl/s) - tak więc jest szansa, że przyszłościowo takie rozwiązania zastąpią nam w jakimś stopniu konsole. Podany tytuł jest tylko jednym z zapowiedzianych i przewiduje się, że następne (Resident Evil 4, Assassin's Creed Mirage) zadebiutują już niebawem - możliwe, że na wydarzeniu Scary Fast. Można również dodać, że jeśli liczymy na lepszą warstwę wizualną i wydajność przewidzianych gier, to będziemy mogli je osiągnąć za pomocą wspomnianych tabletów Apple iPad z układami Apple M1 i M2. Smartfonową rozgrywkę zobaczymy na materiałach wideo poniżej.
Powiązane publikacje

Relic Entertainment - twórcy Company of Heroes i WH40K: Dawn of War wprowadzą mniejsze tytuły, możliwe powroty klasyków
11
Zimowa Wyprzedaż na Epic Games Store. Kuponów ponownie zabrakło, ale atrakcyjnych promocji jest sporo
18
Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 10 - 16 lutego 2025. Wśród premier Blue Valentine i Pewnego razu... w Hollywood
3
Netflix - filmowe i serialowe nowości VOD na 10 - 16 lutego 2025. Wśród premier Wiedźmin: Syreny z głębin i Zgon przed weselem
3