Włamanie do serwerów Ubisoft - zalecana zmiana hasła do Uplay
Korzystanie z usług internetowych zawsze wiąże się ze sporym ryzykiem. Pomimo tego, iż w każdej firmie, która operuje danymi klientów zatrudniani są specjaliści od zabezpieczeń, hakerzy zawsze będą starali się w jakiś sposób obejść zastosowane zabezpieczenia w celu pobrania wrażliwych danych. Jest takie niepisane powiedzenie, że nie ma takich zabezpieczeń, których nie da się złamać, o czym tym razem przekonała się firma Ubisoft, znana choćby z produkcji gry Assassin's Creed i swojej platformy cyfrowej dystrybucji gier Uplay. Włamywacze uzyskali nieautoryzowany dostęp do sieci i próbowali z niej wykraść takie dane jak nazwy użytkowników, adresy e-mail oraz hasła dostępowe. Firma zapewnia, że informacje dotyczące kart bankowych są bezpieczne oraz wszelkie informacje dotyczące płatności dokonywanych przez użytkowników nie są przez firmę Ubisoft gromadzone oraz przechowywane.
Luka, poprzez którą włamywacze uzyskali dostęp została zablokowana. Podjęto czynności mające na celu podniesienia bezpieczeństwa systemu oraz wyjaśnienia całej sytuacji. Co należy zrobić, jeżeli korzystamy z usług Ubisoft'u? Po pierwsze, zmienić hasło na unikalne, które nie jest oraz nie będzie wykorzystywane przez nas w żadnym innym serwisie. Jeżeli tego samego hasła używaliśmy w innych miejscach, również obowiązkowo musimy je zmienić we wszystkich lokalizacjach. Bardzo ważne jest, aby uważać na odbierane wiadomości pocztowe. Włamywacze mogą na zdobyte adresy rozsyłać spam, ewentualnie będą próbować wyłudzić od nas hasła dostępowe. Wielu z użytkowników otrzymało na swoje skrzyni wiadomość od Ubisoft (email: email_ubi@email.ubi.com) wiadomość z prośbą stworzenie nowego hasła. Hasło można zmienić bezpośrednio na stronie secure.ubi.com (LINK).
Pełna wiadomość od Ubisoft:
Szanowny Użytkowniku,
W ostatnim okresie odkryliśmy, że jedna z naszych stron WWW została zatakowana w celu uzyskania dostępu do naszych sieci. Nieautoryzowane wejście zostało natychmiast zablokowane przez nasz personel do spraw bezpieczeństwa, podjęliśmy też odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia włamania, a także rozpoczęliśmy procedury mające na celu przywrócenie właściwego funkcjonowania wszelkich systemów, które mogły być obiektem ataku.
Podczas naszych działań odkryliśmy, że starano się nielegalnie przejąć dane z naszej bazy. Wśród informacji, które mogły być celem ataku znalazły się: nazwy użytkowników, adresy e-mailowe oraz ukryte hasła. Zwracamy uwagę, że Ubisoft nie przechowuje żadnych informacji dotyczących płatności dokonywanych przez użytkowników kont. Wszelkie dane związane z kartami bankowymi naszych klientów nie były oraz nie są zagrożone poprzez ten atak.
Z uwagi na poważne niebezpieczeństwo związane z ewentualnym wyciekiem tych danych rekomendujemy zmianę hasła dostępu do konta: [nazwa konta]
Aby wpisać nowe hasło prosimy wejść na poniższy link: [bezpośredni link do zmiany hasła]
W celu pełniejszego zabezpieczenia rekomendujemy wprowadzenie zmian we wszystkich serwisach WWW gdzie użytkownicy mieli podobne lub te same hasła.
Więcej informacji Znajdą Państwo tutaj: https://support.ubi.com/pl-PL/FAQ.aspx?platformid=60&brandid=2030&productid=3888&faqid=kA030000000eYZMCA2.
Jeśli Macie Państwo dodatkowe pytania uprzejmie prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta poprzez usługę www pod adresem https://support.ubi.com
Gorąco przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z zaistniałą sytuacją. Bezpieczeństwo Państwa danych pozostaje naszym priorytetem.
Zespół Ubisoft
Źródło: Ubisoft / PurePC
Powiązane publikacje

Google Labs wprowadza eksperymentalne narzędzia AI do nauki języków obcych z wykorzystaniem modelu Gemini
5
Meta AI rzuca wyzwanie ChatGPT. Nowa aplikacja z funkcją Discover Feed jest już dostępna na Androida i iOS
17
Grok 3.5 odpowie na pytania bez przeszukiwania Internetu. Gwarantuje to sam Elon Musk
30
Duolingo stawia na AI. Chodzi o automatyzację procesów, a także redukcję kontraktorów w edukacyjnej rewolucji
24