Wiedźmin 3: Dziki Gon - Nowy patch, poprawa NVIDIA HairWorks
Nie milkną echa wtorkowej premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Produkcja rozwijana przez CD Projekt RED została całkiem ciepło przyjęta przez media oraz graczy, jednak nie zabrakło także kontrowersji związanych z jakością grafiki i wymaganiami sprzętowymi. Kilka godzin temu pisaliśmy o rozmowie Adama Badowskiego i Marcina Iwińskiego z redaktorem serwisu Eurogamer - CD Projekt RED przyznało się poniekąd do obniżenia jakości grafiki w finalnej wersji dla pecetów, co było spowodowane ograniczeniami konsol Xbox One i PlayStation 4. Niektórzy gracze do tej pory mają przed oczami pamiętny trailer z 2013 roku, w którym to zastosowano znakomite efekty graficzne. Okazało się, że jakość grafiki z niektórych trailerów nie może zostać przeniesiona do gry z tak dużym otwartym światem, a obecne API ogranicza możliwości deweloperów.
Aktualizacje Wiedźmina 3: Dziki Gon naprawiają błędy i poprawiają wydajność.
Czy to koniec nowości związanych z Wiedźminem 3: Dziki Gon? W żadnym wypadku. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że przygotowywana jest solidna aktualizacja zawierająca aż 600 zmian w elementach gry (łącznie z poprawkami i ulepszeniami) - jej udostępnienie zajmie jednak trochę czasu, więc deweloperzy przygotowali również mniejszy patch, który trafił dosłownie przed chwilą na serwery CD Projekt RED. Łatka o numerze 1.03 przygotowana dla komputerów PC poprawia przede wszystkim stabilność gry, ale może mieć również wpływ na wydajność produkcji. Najnowsza aktualizacja przynosi poniższe zmiany:
- Poprawa stabilności w grze oraz menu (UI)
- Poprawa wydajności, szczególnie podczas przerywników (cutsceny) oraz gry
- Naprawa błędu wystającej trawy po zmianie jej gęstości
- Poprawa wydajności NVIDIA HairWorks
- Zwiększenie filtrowania antizotropowego (16x w trybie Ultra)
- Dodanie opcji wyostrzania (Off / Low / High zamiast Off / On)
- Poprawa wyglądu krwi na wodzie
- Naprawa błędu strzelania w przyjaznych NPC
- Poprawa sterowania w menu
- Naprawa błędu z regeneracją podczas sprintu
- Naprawa blokowania kursora podczas scrollowania mapy
- Poprawa przybliżenia mapy świata
- Poprawa responsywności klawiatury
- Korekta niektórych brakujących tłumaczeń w UI
- Naprawa błędu przy wyborze dialogów
- Powrót Rostan Muggs
- Poprawa efektów dźwiękowych
Przygotowywana jest również aktualizacja dla wersji konsolowych, a jej udostępnienie ma nastąpić niebawem. Nie jest to oczywiście ostatni patch dla Wiedźmina 3: Dziki Gon - wspominaliśmy wcześniej o sporej aktualizacji z 600 zmianami, a i na tym zapewne się nie skończy.
Źródło: CD Projekt RED
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124