RIM opuszcza rynek konsumencki - czyżby koniec BlackBerry?
Kanadyjski RIM (Research in Motion), właściciel marki BlackBerry, ostatnio nie radzi sobie najlepiej, co potwierdzają niezbyt dobre wyniki finansowe koncernu. W bieżącym kwartale obroty spadły o 19% w stosunku do poprzedniego, natomiast w skali rocznej było to już 25%, więc nic dziwnego, że zarząd firmy zaczął się poważnie martwic jej przyszłością. Strata netto wynosząca 125 milionów dolarów nigdy nie wygląda dobrze... Jednak prawdziwą burzę wywołała wypowiedź CEO firmy - Thorstena Heinsa - który ogłosił inwestorom, iż RIM przestanie produkować sprzęt dla wszystkich. Dokładnie oznacza to skierowanie sił na rynek rozwiązań biznesowych oraz profesjonalnych, przy jednoczesnym porzuceniu rynku stricte konsumenckiego. Jakby tego było mało, zarząd opuścili były CEO Jim Balsillie, aktualny COO Jim Rowan oraz CTO David Yach...
I pomyśleć, że zupełnie niedawno firma pokazywała nowy system operacyjny BlackBerry 10 OS i snuła ambitne plany na przyszłość. Teraz w obliczu decyzji Thorstena Heinsa, klienci indywidualni mają dodatkowy powód, aby unikać produktów BR, więc sytuacja prawie na pewno nie ulegnie poprawie. Pozostaje życzyć więcej szczęścia na rynku profesjonalnym.
Źródło Neowin
Powiązane publikacje

POCO F7 - nadchodzi pogromca wszystkich średniaków. Na pokładzie Snapdragon 8s Gen 4, pamięć UFS 4.1 i bateria 6500 mAh
18
OnePlus Nord 5 - wiemy, jaki procesor będzie zasilał nadchodzącego superśredniaka. Premiera smartfona odbędzie się już niebawem
4
Huawei Pura 80 Ultra to (prawdopodobnie) nowy król mobilnej fotografii. Smartfon debiutuje z trójką swoich braci
55
Smartfon vivo V50 trafił do sprzedaży. Na pokładzie Snapdragon 7 Gen 3, trzy aparaty 50 MP ZEISS i bateria 6000 mAh
45