RIM opuszcza rynek konsumencki - czyżby koniec BlackBerry?
Kanadyjski RIM (Research in Motion), właściciel marki BlackBerry, ostatnio nie radzi sobie najlepiej, co potwierdzają niezbyt dobre wyniki finansowe koncernu. W bieżącym kwartale obroty spadły o 19% w stosunku do poprzedniego, natomiast w skali rocznej było to już 25%, więc nic dziwnego, że zarząd firmy zaczął się poważnie martwic jej przyszłością. Strata netto wynosząca 125 milionów dolarów nigdy nie wygląda dobrze... Jednak prawdziwą burzę wywołała wypowiedź CEO firmy - Thorstena Heinsa - który ogłosił inwestorom, iż RIM przestanie produkować sprzęt dla wszystkich. Dokładnie oznacza to skierowanie sił na rynek rozwiązań biznesowych oraz profesjonalnych, przy jednoczesnym porzuceniu rynku stricte konsumenckiego. Jakby tego było mało, zarząd opuścili były CEO Jim Balsillie, aktualny COO Jim Rowan oraz CTO David Yach...
I pomyśleć, że zupełnie niedawno firma pokazywała nowy system operacyjny BlackBerry 10 OS i snuła ambitne plany na przyszłość. Teraz w obliczu decyzji Thorstena Heinsa, klienci indywidualni mają dodatkowy powód, aby unikać produktów BR, więc sytuacja prawie na pewno nie ulegnie poprawie. Pozostaje życzyć więcej szczęścia na rynku profesjonalnym.
Źródło Neowin