Chińskie Xiaomi chce się stać gigantem w branży Internetu Rzeczy
Xiaomi chce mieć dwie nogi. Dokładniej rzecz biorąc firma chce by jej biznes opierał się na dwóch filarach. Pierwszym z nich mają być smartfony i urządzenia mobilne. Tu firma ma już spore doświadczenie i może mówić nawet o sukcesie. W piątek Xiaomi ogłosiło natomiast informację o strategicznej decyzji i inwestycji miliardów dolarów w rozwój urządzeń Internetu Rzeczy (IoT - Internet of Things). Ta właśnie dziedzina ma być drugim filarem chińskiego przedsiębiorstwa - zapowiedział prezes i dyrektor generalny firmy Lei Jun. Stać ma się tak w ciągu pięciu najbliższych lat. Swoją inwestycję w tę branże Xiaomi rozpoczęło od podpisania strategicznej współpracy z inną chińską firmą - TCL Corporation.
Branża AGD była w 2018 roku nowym motorem wzrostu dla przedsiębiorstwa. Xiaomi TV stała się największą chińską marką smart TV w 2018 roku
Umowa ma wzmocnić działalność Xiaomi na rynku urządzeń gospodarstwa domowego, zwłaszcza jeśli chodzi o klimatyzatory i pralki. TCL Corporation (TCL) to korporacja międzynarodowa z siedzibą główną w Huizhou w prowincji Guangdong w ChRL, zajmująca się elektroniką. W 2010 była 25. pod względem wielkości producentem elektroniki dla konsumentów i szóstym co do wielkości producentem telewizorów. Firma posiada montownię telewizorów LCD w Żyrardowie[2], a także centrum badawcze w Warszawie, zajmujące się głównie technologią sztucznej inteligencji. Obie firmy zobowiązały się do przeprowadzenia wspólnych prac badawczo-rozwojowych nad integracją podstawowych komponentów inteligentnego sprzętu.
Xiaomi Mi Mix 3 wkracza do Polski: dostępność smartfona i cena
Trudno się dziwić, że Xiaomi spogląda na rynek AGD. Branża AGD była w 2018 roku nowym motorem wzrostu dla przedsiębiorstwa. Xiaomi TV stała się największą chińską marką smart TV w 2018 roku, a jej globalna sprzedaż wzrosła o ponad 350% rok do roku. W Indiach, w trzecim kwartale, Xiaomi TV wyprzedziło Samsunga, stając się największą indyjską marką smart TV. W trzecim kwartale 2018 r. przychody Xiaomi z rynków międzynarodowych stanowiły 43,9 procent łącznych przychodów. W 2019 roku Xiaomi będzie kontynuować ekspansję globalną, koncentrując się głównie na rynkach Europy i Ameryki Łacińskiej.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4