Świetne wyniki kwartalne mobilnego sklepu Google Play
Platformy mobilne już w tym momencie są warte grube miliardy dolarów, a nic nie wskazuje na to, aby w przyszłości wzrost dochodu ze sprzedaży smartfonów i tabletów oraz oprogramowania przeznaczonego właśnie na urządzenia przenośne miał wyraźnie zwolnić - jest to niewątpliwe powód do zadowolenia zarówno dla Google, jak i Apple oraz Microsoftu. Czemu wspomniane firmy mogą cieszyć się ze wzrostu popularności urządzeń mobilnych? Sprawa jest bardzo prosta... Wszystkie korporacje posiadają własne sklepy do sprzedaży gier i aplikacji dla smartfonów i tabletów, dzięki którym deweloperzy mogą sprzedawać lub udostępniać za darmo swoje nowości - wszystkie platformy pobierają oczywiście odpowiednie prowizje za sprzedaż, więc rosnąca popularność gier i aplikacji przynosi wymierne korzyści pośrednikom, czyli tak naprawdę firmom dostarczającym mobilne sklepy z oprogramowaniem.
Mobilna rewolucja dzieje się na naszych oczach.
Jedną z takich platform jest niewątpliwie Google Play posiadające w swojej ofercie ponad milion gier i programów użytkowych - magiczna liczba miliona produktów została przekroczona w tamte wakacje, zaś w dniu dzisiejszym Google może pochwalić się około 1,5 miliona pozycji w swoim Playu. Według najnowszych danych, dochody sklepu zwiększyły się więcej niż dwukrotnie jeśli porównamy wyniki z pierwszego kwartału 2013 roku do pierwszego kwartału 2014 roku - współczynnik wzrostu wynosi dokładnie 2.4x, co jest niewątpliwie świetnym wynikiem. W pierwszym kwartale 2014 roku pobrano także więcej produktów, bowiem w porównaniu do roku ubiegłego mówimy o wzroście na poziomie 50 procent.
Świetne wyniki Google Play są zapewniane głównie przez aplikacje typu freemium, czyli możemy je pobrać za darmo, jednak zawierają one możliwości rozszerzenia funkcjonalności przez dodatkowe płatności. Cyfrowe produkty najlepiej sprzedają się w Japonii (głównie chodzi o gry), a na drugim i trzecim miejscu uplasowały się odpowiednio Stany Zjednoczone i Korea Południowa. Jeśli chodzi o wzrosty konkretnych kategorii aplikacji, to tutaj znacząco wygrywają produkty służące do komunikacji, jednak spory wzrost zaliczyły także aplikacje społecznościowe.
Źródło: The Verge / Tech Crunch
Powiązane publikacje

Smartfony iPhone 17 Pro i Pro Max jednak bez antyrefleksyjnej powłoki ekranu. Flagowce Samsunga nadal pozostaną wyjątkowe
35
Premiera smartfona CMF Phone 2 Pro oraz słuchawek CMF Buds 2, Buds 2 Plus i Buds 2a. Opłacalność przede wszystkim
3
OnePlus 13T - premiera wyczekiwanego flagowca. Na pokładzie Snapdragon 8 Elite, 6,3-calowy ekran i bateria 6260 mAh
20
Premiera smartfonów Motorola razr 60 ultra, razr 60, edge 60 pro i edge 60. Ciekawe wykończenie, Android 15 i moto ai na pokładzie
10