SteamBoy, czyli mobilna odmiana Steam Machines
Gry z prawdziwego zdarzenia wymagają w obecnych czasach dość pokaźnej mocy obliczeniowej, aby gracz mógł cieszyć się pełną wydajnością na najwyższych detalach. Nic dziwnego, technologia staje się coraz bardziej zaawansowana, a do wykonywania coraz to większej ilości operacji wymagana jest coraz większa moc. Są jednak i tacy, którzy nie wymagają od gier realistycznej oprawy graficznej, dodatkowo nie mają czasu na kilkugodzinne siedzenie przy jednym tytule, a w zamian woleliby uruchomić prostą grę, która mogłaby zabić kilka minut w oczekiwaniu np. na autobus.
Idealnie do tego zadania mogą nadawać się urządzenia mobilne, jednak po co marnować cenną energię znajdującą się w akumulatorze smartfona? W takiej sytuacji przychodzą nam z pomocą kieszonkowe konsole do gier pokroju PlayStation Vita, które swego czasu potrafiły zainteresować dość sporą grupę graczy. Innym przykładem może być również NVIDIA Shield.
A jakby tak zrobić... kieszonkowe Steam Machines?
Pewna grupa zapaleńców postanowiła połączyć typowe zestawy Steam Machines oraz dawną koncepcję pada Steam Controler w jedno urządzenie, które mogłoby się mieścić w kieszeni - w taki oto sposób powstała konsola o nazwie SteamBoy. Należy pamiętać, że nie jest to oficjalny sprzęt od twórcy platformy Steam, a tworzony jest przez grupę zapaleńców - Valve postanowiło jednak podpisać się swoją marką pod tym projektem. Urządzenie zostanie wyposażone w czterordzeniowy procesor, 4 GB pamięci operacyjnej RAM, 32 GB pamięci na dane oraz 5-calowy ekran dotykowy. Oczywiście nie można zapomnieć o słynnych membranach, które podobnie jak w kontrolerze Steam Controller będą pełnić główną rolę w kierowaniu postaciami w grach. Urządzenie zostanie wyposażone w system operacyjny oparty na Linuksie i SteamBoy będzie mógł uruchomić wszystkie gry, które będą działać właśnie pod Linuksem. Przenośnia konsola będzie również posiadała moduł Wi-Fi oraz obsłuży sieci komórkowe 3G. Producent nie ujawnia póki co żadnych informacji odnośnie zastosowanej baterii oraz nawet przypuszczalnej daty premiery. Cena urządzenia również nie jest znana.
Źródło: SteamBoy Machines
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
27
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4