SteamBoy, czyli mobilna odmiana Steam Machines
Gry z prawdziwego zdarzenia wymagają w obecnych czasach dość pokaźnej mocy obliczeniowej, aby gracz mógł cieszyć się pełną wydajnością na najwyższych detalach. Nic dziwnego, technologia staje się coraz bardziej zaawansowana, a do wykonywania coraz to większej ilości operacji wymagana jest coraz większa moc. Są jednak i tacy, którzy nie wymagają od gier realistycznej oprawy graficznej, dodatkowo nie mają czasu na kilkugodzinne siedzenie przy jednym tytule, a w zamian woleliby uruchomić prostą grę, która mogłaby zabić kilka minut w oczekiwaniu np. na autobus.
Idealnie do tego zadania mogą nadawać się urządzenia mobilne, jednak po co marnować cenną energię znajdującą się w akumulatorze smartfona? W takiej sytuacji przychodzą nam z pomocą kieszonkowe konsole do gier pokroju PlayStation Vita, które swego czasu potrafiły zainteresować dość sporą grupę graczy. Innym przykładem może być również NVIDIA Shield.
A jakby tak zrobić... kieszonkowe Steam Machines?
Pewna grupa zapaleńców postanowiła połączyć typowe zestawy Steam Machines oraz dawną koncepcję pada Steam Controler w jedno urządzenie, które mogłoby się mieścić w kieszeni - w taki oto sposób powstała konsola o nazwie SteamBoy. Należy pamiętać, że nie jest to oficjalny sprzęt od twórcy platformy Steam, a tworzony jest przez grupę zapaleńców - Valve postanowiło jednak podpisać się swoją marką pod tym projektem. Urządzenie zostanie wyposażone w czterordzeniowy procesor, 4 GB pamięci operacyjnej RAM, 32 GB pamięci na dane oraz 5-calowy ekran dotykowy. Oczywiście nie można zapomnieć o słynnych membranach, które podobnie jak w kontrolerze Steam Controller będą pełnić główną rolę w kierowaniu postaciami w grach. Urządzenie zostanie wyposażone w system operacyjny oparty na Linuksie i SteamBoy będzie mógł uruchomić wszystkie gry, które będą działać właśnie pod Linuksem. Przenośnia konsola będzie również posiadała moduł Wi-Fi oraz obsłuży sieci komórkowe 3G. Producent nie ujawnia póki co żadnych informacji odnośnie zastosowanej baterii oraz nawet przypuszczalnej daty premiery. Cena urządzenia również nie jest znana.
Źródło: SteamBoy Machines
Powiązane publikacje

NVIDIA nie buduje komputera kwantowego, a i tak chce zdominować rynek. Znamy ich genialny plan, czyli NVAQC
14
CEO IonQ: Nasze chipy kwantowe zniszczą każdy superkomputer na Ziemi. GPU NVIDIA Blackwell staną się przestarzałe już za 3 lata
89
SpaceX nabyło nowe pasmo radiowe dla satelitów Starlink, celem wprowadzenie internetu satelitarnego do smartfonów
51
Jupiter, niemiecki superkomputer eksaskalowy z 24 tysiącami układów NVIDIA GH200 Grace Hopper zajmuje 4. miejsce w TOP500
30