Valve rezygnuje z sekcji wideo na globalnej platformie Steam
Nie każda firma, nawet święcąca wiele sukcesów, jest w stanie specjalizować się ze wszystkim. Tak to zresztą między innymi było z Microsoftem, który wycofał się ze sprzedawania muzyki (chociaż w pewnym momencie oferował jej ilościowo najwięcej). Czasami tak bywa, że nadmierna dywersyfikacja osłabia główną gałąź działalności firmy, a niekiedy po prostu chodzi o to, że rywalizacja z konkurencją na danym polu się już przestaje opłacać. Najwyraźniej obydwa te powody sprawiły, że Steam przemyślał swoją działalność i postanowił wprowadzić zmiany. Sklep Valve mianowicie zdecydował się wycofać ze sprzedawania filmów. Od teraz zakładka „Wideo” jest już niedostępna na witrynie amerykańskiej korporacji.
Valve oferowało ponad 1000 materiałów wideo, w tym filmy i seriale. Jak sugeruje wpis na blogu firmy, usługi te nie cieszyły się jednak popularnością
Valve zaczęło flirtować ze sprzedażą filmów w 2012 roku. Wtedy to ukazał się dokument Indie Game: The Movie. Przez trzy następne lata działo się w tym temacie relatywnie niewiele, aż nadszedł 2015. Wtedy to zaczęły się tam ukazywać różne produkcje niezależne (np. Motivational Growth wydane przez Devolver Digital), a następnie filmy i seriale hollywoodzkie. W 2016 partnerstwo ze Steam nawiązała wytwórnia Lionsgate, czego wynikiem było trafienie takich produkcji Igrzysk śmierci czy też Orange is the New Black do sklepu Valve. W 2017 Neill Blomkamp (Dystrykt 9) zaczął publikować tam swoje krótkometrażówki.
Steam: z jakich podzespołów korzystali gracze w styczniu 2019?
Sekcja filmowa na Steam nie cieszyła się jednak zbyt dużą popularnością, a decyzja o jej usunięciu nadeszła po analizie danych nt. tego, co oglądają użytkownicy. Filmy, dokumenty i innego rodzaju materiały wideo związane z grami nadal pozostaną w ofercie. Wszystko inne (ponad 1000 pozycji) zniknie w trakcie najbliższych tygodni. Jeśli ktoś zakupił licencjonowane filmy i seriale wcześniej, to nadal zachowa do nich dostęp. W tej sytuacji wydaje się po prostu, że Valve w obliczu rosnącej konkurencji (m.in. ze strony Epic) chce się skupić na tym, z czego jest najbardziej kojarzone, a więc gier. Dlatego też nie sądzę, aby decyzja firmy Gabe’a Newella wzbudziła kontrowersje.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
18
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11