Facebook uruchamia nową kampanię promującą grające kobiety
Facebook powołał właśnie nową kampanię o nazwie Woman in Gaming. Misją główną ma być ochrona różnorodności w społeczności graczy i zachęcanie większej ilości kobiet do przejmowania inicjatywy chociażby zajmując stanowiska kierownicze w gamedevie pracując i inspirując do zmian. Kampania wspiera działania grupy non-profit Women in Games, która 11 i 12 Września 2018 organizuje konferencję w Londynie, gdzie poruszy przedstawione wyżej tematy. Badania, które przeprowadzono dotychczas na ten temat mówią, że aż 46% graczy to kobiety (Newzoo 2017), a przy tym 81% przepytanych deweloperów z branży growej uważa, że różnorodność płciowa w tym przemyśle jest ważna (IGDA 2017).
Facebook we współpracy z grupą Women in Games rusza z kampanią Women in Gaming. Ma ona uczulić graczy, że wśród nich także są kobiety i sprawić, by czuły się one mile widziane w gamedevie.
Facebook traci użytkowników na rzecz Instagrama i Snapchata
Kampania Facebooka na rzecz kobiet w gamingu ma swoją stronę, gdzie można obejrzeć film, w którym występują kobiety odgrywające przeróżne role w przemyśle growym. Są to więc osoby z działów takich jak game design, marketing, HR czy sprzedaż. Osobą, która przewodzi całemu materiałowi jest Sheryl Sandberg - COO Facebooka. Mówi ona, że gaming jest jednym z najlepszych przykładów, gdzie ludzie łączą się na zasadzie podobnych zainteresowań, a kobiety są bardzo ważnym elementem odgrywającym w tym dużą rolę. Sandberg w filmie porusza też kwestię statystyk i mówi o tym, jak wiele kobiet spędza czas przy padzie bądź klawiaturze grając. Wspomina też o tym, że coraz więcej postaci w grach to bohaterki - często wręcz heroiny, które zapadają w pamięć graczom. Niestety kobiety wciąż zmagają się w gamingu ze stereotypami i uprzedzeniami, które nie pozwalają im przeć do przodu i chociażby awansować.
Gry winne strzelaniny w Parkland - Tak twierdzi prezydent USA
Sandberg mówi dalej: W tym przemyśle dochodzi często to szykan skierowanych do kobiet, zazwyczaj poprzez Internet, co dodatkowo utrudnia nam przekonanie ich, że gamedev to miejsce pełne szans. Kampania Women In Gaming chce zbudować globalną społeczność kobiet, które będą dzieliły się swoimi historiami i problemami, z jakimi musiały się borykać podążając ścieżką gracza lub dewelopera. Na tej stronie można znaleźć rozmowy prowadzone przez kobiety gamingu, takie jak producentka Brenda Romero, która uczestniczyła w tworzeniu serii Dungeons & Dragons. Tutaj z kolei znajdują się poparte badaniami liczby, mówiące o tym jak wygląda sytuacja kobiet w branży. Grające kobiety często borykają się z problemem akceptacji wśród innych kobiet, a także z problemem dyskryminacji wśród mężczyzn. Nie są to niestety pojedyncze przypadki i należy walczyć z dyskryminacją w tej branży, jak w każdej innej.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
7
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124