Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Facebook uruchamia nową kampanię promującą grające kobiety

Ewelina Stój | 02-03-2018 13:00 |

Facebook uruchamia nową kampanię by promować grające kobietyFacebook powołał właśnie nową kampanię o nazwie Woman in Gaming. Misją główną ma być ochrona różnorodności w społeczności graczy i zachęcanie większej ilości kobiet do przejmowania inicjatywy chociażby zajmując stanowiska kierownicze w gamedevie pracując i inspirując do zmian. Kampania wspiera działania grupy non-profit Women in Games, która 11 i 12 Września 2018 organizuje konferencję w Londynie, gdzie poruszy przedstawione wyżej tematy. Badania, które przeprowadzono dotychczas na ten temat mówią, że aż 46% graczy to kobiety (Newzoo 2017), a przy tym 81% przepytanych deweloperów z branży growej uważa, że różnorodność płciowa w tym przemyśle jest ważna (IGDA 2017).

Facebook we współpracy z grupą Women in Games rusza z kampanią Women in Gaming. Ma ona uczulić graczy, że wśród nich także są kobiety i sprawić, by czuły się one mile widziane w gamedevie.

Facebook uruchamia nową kampanię by promować grające kobiety [3]

Facebook traci użytkowników na rzecz Instagrama i Snapchata

Kampania Facebooka na rzecz kobiet w gamingu ma swoją stronę, gdzie można obejrzeć film, w którym występują kobiety odgrywające przeróżne role w przemyśle growym. Są to więc osoby z działów takich jak game design, marketing, HR czy sprzedaż. Osobą, która przewodzi całemu materiałowi jest Sheryl Sandberg - COO Facebooka. Mówi ona, że gaming jest jednym z najlepszych przykładów, gdzie ludzie łączą się na zasadzie podobnych zainteresowań, a kobiety są bardzo ważnym elementem odgrywającym w tym dużą rolę. Sandberg w filmie porusza też kwestię statystyk i mówi o tym, jak wiele kobiet spędza czas przy padzie bądź klawiaturze grając. Wspomina też o tym, że coraz więcej postaci w grach to bohaterki - często wręcz heroiny, które zapadają w pamięć graczom. Niestety kobiety wciąż zmagają się w gamingu ze stereotypami i uprzedzeniami, które nie pozwalają im przeć do przodu i chociażby awansować.

Facebook uruchamia nową kampanię by promować grające kobiety [1]

Gry winne strzelaniny w Parkland - Tak twierdzi prezydent USA

Sandberg mówi dalej: W tym przemyśle dochodzi często to szykan skierowanych do kobiet, zazwyczaj poprzez Internet, co dodatkowo utrudnia nam przekonanie ich, że gamedev to miejsce pełne szans. Kampania Women In Gaming chce zbudować globalną społeczność kobiet, które będą dzieliły się swoimi historiami i problemami, z jakimi musiały się borykać podążając ścieżką gracza lub dewelopera. Na tej stronie można znaleźć rozmowy prowadzone przez kobiety gamingu, takie jak producentka Brenda Romero, która uczestniczyła w tworzeniu serii Dungeons & Dragons. Tutaj z kolei znajdują się poparte badaniami liczby, mówiące o tym jak wygląda sytuacja kobiet w branży. Grające kobiety często borykają się z problemem akceptacji wśród innych kobiet, a także z problemem dyskryminacji wśród mężczyzn. Nie są to niestety pojedyncze przypadki i należy walczyć z dyskryminacją w tej branży, jak w każdej innej.

Facebook uruchamia nową kampanię by promować grające kobiety [2]

Źródło: Gamespot
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 39

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.