.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Facebook traci użytkowników na rzecz Instagrama i Snapchata

Ewelina Stój | 14-02-2018 14:30 |

Facebook traci użytkowników na rzecz Instagrama i SnapchataPortal społecznościowy jakim jest Facebook powstał 4 lutego 2004 roku. Dziecko Marka Zuckerberga skłoniło już ponad 2 miliardy użytkowników do rejestracji, a dzienną aktywność serwisu szacuje się na 1,3 miliardów osób. Facebook jest pierwszym w historii fenomenem społecznym, który odniósł tak wielki sukces, plasując w końcu Zuckerberga na liście najbogatszych ludzi świata. Nic więc dziwnego, że w social biznesie każdy chciałby kawałek tego torcika dla siebie. Portale społecznościowe rosną jak grzyby po deszczu, jednak niewielu markom udaje się zostać na rynku dłużej. Twitter, Snapchat, Instagram, Google+, Tumblr, Flickr czy zabójczo podobne do Facebooka rosyjskie VK to tylko kilka najbardziej rozpoznawalnych aplikacji, z których korzystamy prawie wszyscy. Ostatnie badania wykazują, że to właśnie ku nim migrują dotychczasowi użytkownicy Facebooka.

Młodzi ludzie coraz liczniej opuszczają Facebooka i kierują się w stronę innych mediów społecznościowych jak Snapchat czy Instagram.

Facebook traci użytkowników na rzecz Instagrama i Snapchata [1]

PurePC na Facebooku i Instagramie - Warto do nas zaglądać

W roku 2012 analitycy internetowi wróżyli, że Facebook zniknie do 2020 roku, a przynajmniej podzieli los serwisu Yahoo. Czyżby ich przewidywania zaczęły się sprawdzać? Instytut eMarketer zajmujący się badaniami rynku zdradza, że liczba amerykańskich użytkowników Facebooka w wieku 12-17 lat spadła niemal o 10% w ciągu ostatniego tylko roku. Jest to wynik gorszy od ubiegłorocznych przewidywań, gdzie zakładano że odsetek ten zaliczy maksymalnie 4% spadku. Z 12 milionów młodych internautów zniknęło więc 1,5 miliona. Za taki obrót spraw może być odpowiedzialnych kilka czynników. Facebook wydaje się być serwisem zbyt rozbudowanym i ciężkim. Być może zaimplementowanie w stronę kilku aplikacji jak podstawowy nawet messenger to zbyt wiele. Młodzi ludzie komunikują się dziś przez Whatsappa, fotografują Instagramem i znajdują nowe przyjaźnie za pomocą Snapchata. Wszystkie te konkurencyjne formy zdają się być mniej toporne w obsłudze niż Facebook. Drugą sprawą, którą doceniają użytkownicy jest kasowanie wiadomości przez wspomnianego już Snapchata po upływie pewnego czasu. Zapewnia to korzystającym wrażenie anonimowości - nie martwią się o to, czy ich wygłupy wysłane do drugiej osoby zobaczy później cały świat.

Facebook traci użytkowników na rzecz Instagrama i Snapchata [2]

Coraz więcej ludzi przekonuje się też, że Facebook to doskonałe narzędzie do śledzenia. Gorzej, jeżeli to my jesteśmy śledzeni - zwłaszcza przez obecnych bądź przyszłych pracodawców. Nie ma to wprawdzie wpływu na grupę wiekową 12-17, ale nie są to jedyne osoby ewakuujące się z Facebooka. Przez ostatni rok z portalu zniknęło dokładnie 2,8 miliona amerykanów w wieku poniżej 25 lat. Rok 2018 zapowiada się podobnie. Jednak Zuckerberg może spać spokojnie - wykupiony przez niego w 2012 roku Instagram nie przestaje się rozwijać. Szacuje się, że portal zaliczy w tym roku wzrost o 13% i dobije do liczby 105 milionów użytkowników. Snapchat z kolei szykuje się na wzrost o 9% co w efekcie da 86,5 milionów logujących się osób. Być może strategia marketingowa błękitnych idzie w złą stronę? Z pewnością nie pomagają im też ostatnie pogłoski o chęci wprowadzenia do systemu przycisku nie lubię tego. Co Waszym zdaniem musiało by się stać, żebyście wrócili/zaczęli korzystać z Facebooka? Jakie elementy drażnią was w produkcie Zuckerberga, a z jakich korzystacie każdego dnia?

Źródło: Redcode
Twoja ocena publikacji:
1
Liczba komentarzy: 19

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.