Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft Flight Simulator - średnio 35 fpsów na topowym GPU w 4K

Ewelina Stój | 31-07-2020 15:00 |

Microsoft Flight Simulator - średnio 35 fpsów na topowym GPU w 4KWidząc zapowiedzi gry pt. Microsoft Flight Simulator nikt chyba nie łudził się, że będzie to gra pokroju tych mniej wymagających. Pod koniec kwietnia tego roku, Microsoft rozwiał ostatecznie wątpliwości podając minimalne, zalecane i "idealne" wymagania sprzętowe gry. W tych ostatnich znalazły się takie jednostki jak AMD Ryzen 7 Pro 2700X + AMD Radeon VII oraz Intel Core i7-9800X + NVIDIA GeForce RTX 2080. Nie padły co prawda słowa, czego możemy się spodziewać po takiej "idealnej" konfiguracji, to znaczy nie wiadomo w jakiej rozdzielczości i przy ilu klatkach na sekundę pozwoli nam bawić się taki "setup". Trwające właśnie beta testy gry nie przynoszą jednak dobrych wieści...

Beta testy gry Microsoft Flight Simulator skutkują smutnymi i wieściami. Na youtube'owym kanale Digital Foundry, prowadzący zdradził, że na granie w 4K@60 fps nie ma co liczyć. Przynajmniej nie na GPU obecnej generacji.

Microsoft Flight Simulator - średnio 35 fpsów na topowym GPU w 4K [2]

Microsoft Flight Simulator 2020 - znamy datę premiery wersji PC

Microsoft Flight Simulator pojawi się na pecetach już 18 sierpnia tego roku. By w pełni cieszyć się z walorów wizualnych będziemy potrzebować także 32 GB pamięci RAM, zaś żeby w ogóle pobrać grę - szybkiego łącza gotowego na przyjęcie aż 150 GB danych. Okazuje się jednak, że nawet jeśli dysponujemy odpowiednią maszyną, może nie być nam dane zagrać w pełnych 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 4K. No, przynajmniej tak się nie dzieje podczas zamkniętej bety gry, która wciąż się odbywa. Na youtube'owym kanale Digital Foundry, prowadzący Alex Battaglia donosi, że gra Microsoft Flight Simulator, uruchomiona na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080Ti, w rozdzielczości 4K jest w stanie generować zaledwie 30-40 fpsów. Mówiąc krótko - wygląda na to, że aby w pełni cieszyć się z możliwości gry, trzeba będzie poczekać na pojawienie się kart graficznych nowej generacji.

Microsoft Flight Simulator - średnio 35 fpsów na topowym GPU w 4K [1]

Microsoft Flight Simulator - kolejna porcja realistycznych screenów

Dobrą wiadomością jest to, że tytuł ma w sobie mnóstwo ustawień związanych z grafiką, więc uruchomimy go także na słabszych komputerach. Jednak ustawienia Ultra przy rozdzielczości 4K w stałych 60 klatkach na sekundę to już tylko zadanie dla wspomnianych nadchodzących układów. W nagraniu Aleksa (poniżej) możemy ponadto zauważyć, że platforma wyposażona w układ AMD Ryzen 3900X jest w stanie utrzymać 60 stabilnych klatek na sekundę przy ustawieniach 1440p / Ultra. To już coś. Miejmy jednak świadomość, że w grze pojawi się jeszcze (już popremierowo) wsparcie dla ray tracingu, co dodatkowo rozpali do czerwoności nasze komputery i z pewnością odbierze kilka(naście...) klatek z tego, co do tej pory uzyskiwano w grze, bez korzystania z techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.


Rewelacje na temat wydajności gry zaczynają się w 11 minucie materiału.

Źródło: YouTube @Digital Foundry
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 61

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.