Microsoft Flight Simulator - średnio 35 fpsów na topowym GPU w 4K
Widząc zapowiedzi gry pt. Microsoft Flight Simulator nikt chyba nie łudził się, że będzie to gra pokroju tych mniej wymagających. Pod koniec kwietnia tego roku, Microsoft rozwiał ostatecznie wątpliwości podając minimalne, zalecane i "idealne" wymagania sprzętowe gry. W tych ostatnich znalazły się takie jednostki jak AMD Ryzen 7 Pro 2700X + AMD Radeon VII oraz Intel Core i7-9800X + NVIDIA GeForce RTX 2080. Nie padły co prawda słowa, czego możemy się spodziewać po takiej "idealnej" konfiguracji, to znaczy nie wiadomo w jakiej rozdzielczości i przy ilu klatkach na sekundę pozwoli nam bawić się taki "setup". Trwające właśnie beta testy gry nie przynoszą jednak dobrych wieści...
Beta testy gry Microsoft Flight Simulator skutkują smutnymi i wieściami. Na youtube'owym kanale Digital Foundry, prowadzący zdradził, że na granie w 4K@60 fps nie ma co liczyć. Przynajmniej nie na GPU obecnej generacji.
Microsoft Flight Simulator 2020 - znamy datę premiery wersji PC
Microsoft Flight Simulator pojawi się na pecetach już 18 sierpnia tego roku. By w pełni cieszyć się z walorów wizualnych będziemy potrzebować także 32 GB pamięci RAM, zaś żeby w ogóle pobrać grę - szybkiego łącza gotowego na przyjęcie aż 150 GB danych. Okazuje się jednak, że nawet jeśli dysponujemy odpowiednią maszyną, może nie być nam dane zagrać w pełnych 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 4K. No, przynajmniej tak się nie dzieje podczas zamkniętej bety gry, która wciąż się odbywa. Na youtube'owym kanale Digital Foundry, prowadzący Alex Battaglia donosi, że gra Microsoft Flight Simulator, uruchomiona na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080Ti, w rozdzielczości 4K jest w stanie generować zaledwie 30-40 fpsów. Mówiąc krótko - wygląda na to, że aby w pełni cieszyć się z możliwości gry, trzeba będzie poczekać na pojawienie się kart graficznych nowej generacji.
Microsoft Flight Simulator - kolejna porcja realistycznych screenów
Dobrą wiadomością jest to, że tytuł ma w sobie mnóstwo ustawień związanych z grafiką, więc uruchomimy go także na słabszych komputerach. Jednak ustawienia Ultra przy rozdzielczości 4K w stałych 60 klatkach na sekundę to już tylko zadanie dla wspomnianych nadchodzących układów. W nagraniu Aleksa (poniżej) możemy ponadto zauważyć, że platforma wyposażona w układ AMD Ryzen 3900X jest w stanie utrzymać 60 stabilnych klatek na sekundę przy ustawieniach 1440p / Ultra. To już coś. Miejmy jednak świadomość, że w grze pojawi się jeszcze (już popremierowo) wsparcie dla ray tracingu, co dodatkowo rozpali do czerwoności nasze komputery i z pewnością odbierze kilka(naście...) klatek z tego, co do tej pory uzyskiwano w grze, bez korzystania z techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.
Rewelacje na temat wydajności gry zaczynają się w 11 minucie materiału.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32