Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Metro Exodus: inspiracje Half Life 2 i nowe szczegóły o grze

Ewelina Stój | 18-06-2018 15:30 |

Metro Exodus: inspiracje Half Life 2 i nowe szczegóły o grzeMetro: Exodus to jedna z tych gier, na której zapowiedź na tegorocznym E3 czekało wielu. Do momentu konferencji o grze wiedzieliśmy względnie niewiele. Owszem, wiedzieliśmy, że w grze uświadczymy fenomenalnej technologii graficznej Nvidia Raytracing, a także że w tej części o wiele bardziej skupiono się na pokazywaniu skutków podjętych przez nas decyzji. No i naturalnie mieliśmy świadomość, że po raz kolejny głównym bohaterem będzie znany z powieści Głuchowskiego Artem, a także że eksploracja - dla odmiany - w dużej części przeniesie się z klaustrofobicznego metra na powierzchnię postapokaliptycznej Rosji. Od E3 jednak, na światło dzienne prócz sporego gameplay'u z komentarzem wyszło także sporo innych smaczków. Głównie za sprawą wywiadów z twórcami gry.

Od momentu wypuszczenia gameplay'u gry Metro: Exodus na tegorocznym E3, pojawiło się sporo nowych informacji dotyczących produkcji. Jest ich być może niewiele, ale pokazują jak różna będzie nadchodząca produkcja od poprzednich dzieł 4A Games.

Metro Exodus: inspiracje Half Life 2 i nowe szczegóły o grze [1]

Metro Exodus - nowy trailer rewelacyjnie podkręca atmosferę

Żeby łatwiej było odnaleźć się we wszystkich dotychczasowych doniesieniach o grze Metro: Exodus pozwolę sobie ubrać je w podpunkty. Oto więc one:

  • Cykl dnia i nocy: za dnia obozy będą słabiej strzeżone, gdyż część strażników wyruszy na patrole, ale noc da nam z kolei osłonę ciemności, co ułatwi skradanie.
  • Gra umożliwi przejście jej bez ani jednego morderstwa (jak poprzednio).
  • Dynamiczne zmiany pogody wpłyną na gameplay. W czasie burzy będziemy mniej słyszalni, a deszcz zmyje nasze odciski stóp na powierzchni.
  • Gra zaoferuje bardziej otwarte środowisko, co oznacza wykonywanie zadań w różnoraki sposób, przy wciąż liniowej rozgrywce (kolejne misje, brak backtrackingu).
  • Twórcy przyznają, że tworząc świat, mocno wzorowali się na produkcjach takich jak Stalker oraz Half-Life 2.
  • Kolejne etapy gry są średnio 20x większe niż największa lokacja w Metro: Last Light.

Metro Exodus - nowy trailer rewelacyjnie podkręca atmosferę

  • Zamiast handlu w grze opracowano zaawansowany system craftingu i zbieractwo, dzięki czemu w dowolnej chwili zmodyfikujemy i wyprodukujemy własny sprzęt. Znikną tym samym naboje jako forma waluty.
  • Gra ma zaledwie częściowo kontynuować wątki z powieści Metro 2035, niemniej twórcy zalecają najpierw zapoznanie się z historią z książki.
  • Artem w Exodus wędruje poza tereny Moskwy, gdzie znajdą się nowe społeczności i zróżnicowane frakcje. Poszczególne regiony to także inne, oryginalne zmutowane potwory.
  • W trakcie gry uzbroimy się w dwie podstawowe bronie i w jedną specjalną, przy czym modyfikowanie ich ma być mocno rozbudowane.

Metro: Exodus ukaże się 22 lutego 2019 roku. Shooter pojawi się na PC, Xbox One i PS4.

Źródło: Eurogamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 12

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.