Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018

Jakub Krawczyński | 13-05-2019 12:00 |

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018Pomimo niskiej ceny i niewygórowanych wymagań sprzętowych, rynek smartfonowych gogli VR nie cieszy się obecnie dużym zainteresowaniem. Zaliczył on ogromny spadek sprzedaży w ubiegłym roku, co przełożyło się również na gorszą sytuację tego segmentu w ogóle. Mimo wszystko, technologia wirtualnej rzeczywistości nie ma się tak wcale najgorzej – zwłaszcza produkty z najwyższej półki. W roku 2018 sprzedało się ich o 60% więcej niż w 2017. Firma IDC dokonała właśnie analizy rynku VR na bazie 5 rynków (USA, Japonia, Francja, Niemcy i UK) i opublikowała swoje wnioski. Zebrane informacje dotyczą m.in. poziomu satysfakcji, częstotliwości użytkowania oraz rodzaju uruchamianych treści.

We Francji i USA użytkownicy VR najbardziej preferowali gry multiplayer, podczas gdy w Japonii i UK - tytuły dla pojedynczego gracza.

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018 [1]

Na początku należy zaznaczyć, że badanie zostało zlecone przez Sony i jako takie zawiera także kilka konkluzji dotyczących specyficznie PS VR. Niemniej jednak, wiele obserwacji jest uniwersalnych. Średnio użytkownicy gogli wirtualnej rzeczywistości spędzali ze sprzętem 6,2 godziny w miesiącu. 12% z nich przyznało się do korzystania z headsetów VR przez 16 godzin miesięcznie, podczas gdy największa grupa odbiorców brała udział w wirtualnej rozrywce przez 5 co najwyżej 5 godzin w miesiącu. Najczęściej uruchamianym rodzajem treści (nie ma tutaj niespodzianki) były gry. 72% posiadaczy headsetów przyznało się do tego, że zagrało w przynajmniej w jedną grę w ostatnim kwartale 2018. Z kolei 55% respondentów wyjawiło, że oglądało w podobnym czasie przynajmniej jeden film w VR. To na ogół wszystko, na co decydowali się właścicieli gogli. Żadna inna czynność nie dobiła do progu 30%.

Valve Index: Specyfikacja gogli VR twórców Steama. Ruszył preorder

High-endowe headsety VR z lepszą o 60% sprzedażą w 2018 [2]

Ogólny współczynnik satysfakcji wśród posiadaczy headsetów VR wynosił 7,5/10 – tyle samo, co wśród smartwatchów. W zestawieniu brane pod uwagę były wyłącznie urządzenia kompatybilne z PC i konsolami. Co ciekawe, statystyki użytkowania PlayStation VR były nieco lepsze, niż pozostałych headsetów. W przypadku PSVR satysfakcja konsumentów wynosiła 7,6/10. Użytkownicy zestawu Sony częściej także korzystali z tego sprzętu (6,8 h vs 5,4 / miesiąc). Rzadziej również potrzebowali pomocy technicznej (w 23% przypadków, w przeciwieństwie do 40% u reszty). Mimo wszystko, badanie zostało finansowane przez Sony, a poza częstotliwością użytkowania, inne różnice istnieją na poziomie błędu statystycznego.

Źródło: Venturebeat
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 12

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.