Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Apple ze sporymi stratami na rynku smartwatchy. Pierwszy raz ten segment zanotował ujemne statystyki

Natan Faleńczyk | 12-03-2025 15:15 |

Apple ze sporymi stratami na rynku smartwatchy. Pierwszy raz ten segment zanotował ujemne statystykiAkcesoria pozwalające w pewnej mierze śledzić stan zdrowia i aktywności fizycznej, takie jak smartwatche, są całkiem popularnymi dodatkami w życiu wielu osób. Wśród tych wspomnianych największą popularnością cieszą się modele z serii Apple Watch, choć w czołówce nie brakuje urządzeń od firmy Huawei, czy też Samsung. Najnowszy raport wskazuje jednak, że po raz pierwszy w historii smartwatche notują spadek sprzedaży, a jedną z największych strat poniosło Apple.

Smartwatche po raz pierwszy odnotowały spadek sprzedaży (w ubiegłym, 2024 roku). Co ciekawe, jednym z największych poszkodowanych okazało się Apple, natomiast chińskie marki zwiększyły swoje udziały w dostawach.

Apple ze sporymi stratami na rynku smartwatchy. Pierwszy raz ten segment zanotował ujemne statystyki [1]
aamirkhanak398/Pixabay

OnePlus Watch 3 - nowy smartwatch z EKG już w Polsce. Dłuższy czas pracy, ekran LTPO AMOLED i system Wear OS 5

Za raport dotyczący udziału w dostawach smartwatchy w latach 2023-2024 w skali globalnej ponownie odpowiada firma Counterpoint (materiał źródłowy znajdziemy TUTAJ). Jak możemy zauważyć na poniższych wykresach, dostawy zmniejszyły się o 7% w skali rokrocznej, a warto jeszcze raz wspomnieć, że do tej pory ten rynek nie notował ujemnych wyników. Dotkliwą stratę poniosła firma Apple, gdyż udział tego przedsiębiorstwa w dostawach zmniejszył się o 19% i w przeważającej mierze przyczynił się do omawianej sytuacji smartwatchy, choć mimo to marka zdołała utrzymać pozycję lidera na rynku światowym. Największy wzrost odnotowała z kolei firma Xiaomi, a zaraz po niej (choć w dużo mniejszym stopniu) Huawei. Warto wspomnieć, że we wrześniu 2024 roku zadebiutowały modele z linii Apple Watch Series 10.

Apple ze sporymi stratami na rynku smartwatchy. Pierwszy raz ten segment zanotował ujemne statystyki [2]

Apple Watch 10 - premiera smukłych smartwatchy, które otrzymały nowe zakrzywione ekrany OLED i tytanowe wersje

Spory wzrost dostaw odnotowano na rynku chińskim (biorąc pod uwagę szerszy kontekst - Chiny pierwszy raz mogą się pochwalić najwyższą ilością dostaw), co pokrywa się ze wzrostem udziału na tym polu wspomnianych marek z tego regionu. Z drugiej strony, całkiem duże straty w dostawach widoczne są na rynku indyjskim. Odchodząc natomiast od widocznych wykresów: jest jeden podsegment smartwatchy, w którym można było zaobserwować wzrost popularności - mowa o modelach dla dzieci. Według analityka Balbira Singha taki obrót spraw ma miejsce, ponieważ "rodzice martwią się o bezpieczeństwo swoich dzieci i chcą śledzić ich aktywność oraz pozostawać z nimi w stałym kontakcie".

Apple ze sporymi stratami na rynku smartwatchy. Pierwszy raz ten segment zanotował ujemne statystyki [3]

Miniaturka mobilna: Imthiyaz Syed/Pexels

Źródło: GSMArena, Counterpoint, Wikipedia
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 79

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.