Apple iPhone w formie subskrypcji. Producent pracuje nad nową usługą wynajmowania smartfonów
Według anonimowego źródła Bloomberga Apple przygotowuje całkiem nowe rozwiązanie dotyczące dystrybucji smartfonów z rodziny iPhone. Zamiast stosowanej dotychczas klasycznej sprzedaży, firma miałaby udostępnić opcję wypożyczenia urządzenia w ramach stałej opłaty subskrypcyjnej. Nie jest przy tym pewne, czy nowe rozwiązanie zastąpi w stu procentach klasyczną dystrybucję, czy będzie jedynie alternatywą. Ciekawostką jest to, że usługa może zostać wdrożona już pod koniec 2022 roku, natomiast wspomina się także o potencjalnym rocznym opóźnieniu. Choć tego typu mechanizm nie jest nowością na rynku, jego wykorzystanie stanowiłoby gruntowną zmianę w dotychczasowej polityce sprzedażowej firmy z Cupertino.
Jeśli doniesienia potwierdzą się, smartfony Apple iPhone będą oferowane przez producenta w modelu subskrypcyjnym. Wynajęcie zamiast posiadania ma zarówno wady, jak i zalety.
Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model
Kiedyś sprawa była oczywista. Chcąc posłuchać muzyki, kupowaliśmy kasety magnetofonowe, płyty CD lub utwory w formacie MP3. Szukając filmu, udawaliśmy się do sklepu z kasetami VHS lub do kina. Podobnie wygląda to na przykładzie samochodów, narzędzi czy rowerów. Dziś, coraz częściej korzystamy ze streamingu muzyki i wideo, w ramach którego za stałą miesięczną opłatę możemy korzystać z określonego zbioru treści. Samochody możemy dziś wypożyczać na minuty, co tyczy się również rowerów oraz narzędzi budowlanych. W zasadzie, subskrypcje stosowane są także w grach. Istnieją podmioty, które wynajmują także smartfony, w tym urządzenia Apple. Firma nie miała jednak dotąd pomysłu, aby wdrożyć takowy mechanizm u siebie.
Samsung Galaxy S21 5G vs Apple iPhone 12 – Porównanie flagowych smartfonów największych konkurentów
To może się zmienić pod koniec tego roku. Przy odpowiednim zaplanowaniu metody wynajęcia smartfonów, firma mogłaby zapewnić sobie istotny wzrost przychodów. W końcu urządzenia z rodziny Apple iPhone stanowią trzon sprzedaży producenta. Cena sprzętu w ramach subskrypcji najpewniej nie byłaby uzależniona od czasu jej trwania, lecz od wartości konkretnego modelu. To ma sporo sensu. Rzecznik przedsiębiorstwa z Cupertino odmówił komentarza w ten sprawie. Minusem rozwiązania jest to, że sprzęt nie należy wtedy do nas i nie możemy go odsprzedać, zmniejszając koszt nabycia kolejnego modelu.