Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wersja 2.0 pełna niespodzianek
Wiedźmin 2 niewątpliwie zaraz po premierze został hitem sprzedaży, ale produkcja nie była pozbawiona drobnych wad i błędów o których często wspominano w recenzjach. Jednakże zespół CD Projekt Red zapewniał, że przygody Geralta są dla nich czymś więcej niż tylko źródłem dochodu i nie zamierzają opuszczać graczy jeszcze przez długi czas. W związku z tym już dziś udostępniono drugą, odświeżoną wersję Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Co ciekawe w opinii producentów pojęcie wsparcia nie powinno ograniczać się tylko do działu technicznego, czyli naprawy tego co wcześniej nabroili, ale winno oznaczać także dalszy rozwój, tak aby dostarczać „płatnikom” dodatkowych atrakcji i rozszerzeń. Wersja 2.0 to obszerna darmowa aktualizacja, która rozgości się samoczynnie po uruchomieniu launchera gry i dostarczy tym samym wielu poprawek, usprawnień i trzech dodatkowych trybów rozgrywki.
Do dyspozycji początkujących oraz osób, które obawiają się o to, że mogły coś pominąć w nauce biegłego dyrygowania postacią oddano Samouczek, który jest krótką przygodą mającą na celu pokazanie mechanizmów gry i ogólne przybliżeniem możliwości Geralta. Drugim większym dodatkiem jest Arena na której Wiedźmin zmierzy się z wieloma przeróżnymi poczwarami i dostanie szansę na zdobycie rozmaitych kosztowności. W sytuacji walki z wybitnie złośliwym stworem naszej postaci za opłatą mogą pomagać towarzysze, a na koniec oddano możliwość porównania swoich dokonań z innymi graczami z całego świata. Ostatnim mega fiuczerem jest mroczny poziom trudności dedykowany osobom, które wielbią się w wytrawnych bojach. Każdy przeciwnik będzie silniejszy, a przez to jego pokonanie trudniejsze. Geraltowi jednak oddane zostaną do użytku nowe ostrza i rynsztunki Świętokradcy, Wiarołomcy i Bratobójcy. Listę pozostałych ulepszeń zobaczyć możecie poniżej.
Ulepszenia i poprawki walki:
- Wprowadzono dużą liczbę poprawek w systemie doboru przeciwników.
- Można parować bez ograniczeń (nawet nie mając wigoru). Blokowanie ciosów jednak nie eliminuje całości obrażeń (maksimum 50% redukcji po wykupieniu odpowiedniej zdolności).
- Poprawiono responsywność przycisków po uniku. Można natychmiast rzucać Znaki, parować oraz atakować.
- Wyeliminowano przerywanie ataków Geralta. Ataki są kontynuowane pomimo trafień ze strony przeciwników.
- Odebrano przeciwnikom możliwość nieustannego atakowania Geralta po jego powaleniu na ziemię. Po przewróceniu, Geralt wstaje sprawniej unikając kolejnych ataków oraz nie może być powalony dwa razy w krótkim odstępie.
- Geralt nie atakuje już przeciwników znajdujących się za innymi wrogami, stojącymi bliżej.
- Poprawiono wybieranie celu podczas walki - preferowany jest cel, który wcześniej został zaznaczony.
- Poprawiono wybieranie celu podczas walki - preferowany jest przeciwnik z nałożonym efektem krytycznym, umożliwiającym wykonanie ciosu kończącego.
- Wyeliminowano dwa dodatkowe kroki Geralta po wykonaniu ataku z wciśniętym przyciskiem poruszania się.
- Ataki są kontynuowane nawet przy trzymanym przycisku kontrolującym ruch Geralta (np. W, S, A lub D na klawiaturze).
- Ataki są kontynuowane przy naciśnięciu przycisku ataku tuż po zadaniu ostatniego ciosu animacji.
- Geralt może wykonać obrót o 180 stopni od razu po zakończeniu ataku.
- Poprawiono ogólną responsywność przycisków. Wyeliminowano konieczność wciskania przycisków dwa lub więcej razy, by wykonać daną akcję.
- Poprawiono ataki z dystansu. Geralt poprawnie atakuje przeciwników z dystansu (doskok z mieczem przy szybkim ciosie), gdy stoją w odpowiedniej odległości.
Inne poprawki w wersji 2.0:
- Wyeliminowano blokadę przycisków po rzuceniu kilku petard.
- Dodano możliwość ustawienia w narzędziu konfiguracyjnym formatu obrazu niezależnie od rozdzielczości.
- Zmniejszono ilość przestrzeni dyskowej wymaganej do aktualizowania gry.
- Wyeliminowano przypadki zawieszania się gry podczas wczytywania niektórych stanów gry z Wiedźmina 1.
- Dodano więcej potworów do jaskini przed Loc Muine.
- Poprawiono sposób i częstotliwość pojawiania się potworów we mgle w akcie drugim.
- Poprawiono błąd polegający na przedwczesnym zanikaniu efektu wizualnego towarzyszącego wykorzystaniu Adrenaliny.
- Łucznicy sprawniej dobywają miecza, gdy się do nich zbliżamy.
- Zmniejszono częstotliwość wykorzystywania tarczy przez magów, gdy rzucamy w nich sztyletami.
- Gra jest pauzowana podczas wykonywania ciosów kończących na przeciwnikach.
- Wyeliminowano problemy związane z atakowaniem trolla w akcie drugim.
- Poprawiono fizykę sztyletów do rzucania.
- Celownik do rzucania nożem jest bardziej widoczny.
- Poprawiono animację śmierci Geralta, gdy ten ginie podczas rzucania znaku Axii.
- Naprawiono lukę w walce z Letho. Tego przeciwnika nie można już zabić serią rzucanych petard.
- Poprawiono lukę w trybie ‘Nagła śmierć', przy którym niemożliwe jest wczytywanie zapisanych stanów gry.
- Poprawiono ustawienia kamery w walce z kejranem.
- Poprawiono sterowanie kamerą z użyciem gamepada.
- Poprawiono wybrane statystki mutagenów.
- Poprawiono działanie filtru ‘Rupiecie' w ekwipunku Geralta.
- Poprawiono okienko w ekwipunku Geralta informujące o niedozwolonej czynności.
- Wprowadzono poprawki w informacjach wyświetlanych na mini-mapie w akcie pierwszym.
- Wprowadzono liczne poprawki do balansu dźwięku w grze.
- Poprawiono sposób teleportowania postaci podczas mini-gier.
- Poprawiono animacje nekkerów.
- Wprowadzono poprawki do zadania ‘Zapach kadzideł'.
- Wprowadzono liczne poprawki do lip-syncu w grze.
Źródło: CDProjekt
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5