Rynek smartfonów w Q3 2021: Xiaomi ustąpiło miejsca Apple. Mimo spadków Samsung trzyma pozycję lidera
Trzeci kwartał 2021 roku był dla rynku smartfonów o 6% słabszy niż analogiczny okres ubiegłego roku. Producenci rzeczonych urządzeń mobilnych sprzedali łącznie 325,5 miliona sztuk, czyli o 22,5 miliona mniej niż miało to miejsce w Q3 2020. Wśród największych producentów spadki zliczyli: Samsung, który sprzedał o 13% mniej smartfonów oraz Xiaomi z wynikiem o 7% gorszym niż rok temu. Aż 18% wzrostem może pochwalić się OPPO, natomiast Apple udało się sprzedaż o 18% więcej urządzeń. W efekcie doszło do istotnego przetasowania w statystykach rynku mobilnego. O ile Samsung trzyma pozycję lidera, o tyle Xiaomi ustąpiło miejsca firmie z Cupertino. Nie oznacza to jednak, że Koreańczycy nie mają powodów do obaw. Wiele zależy od sukcesu serii Galaxy S22.
Według raportu Canalys rynek smartfonów w Q3 2021 zanotował 6% spadek. Lista TOP 5 należy do Samsunga, Apple, Xiaomi, OPPO oraz Vivo. Lider musi jednak mieć się na baczności.
Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model
Le Xuan Chiew, analityk Canalys twierdzi, że przedsprzedażowe zamówienia na smartfony serii Apple iPhone 13 były na tyle wysokie, iż wpłynęły w sposób znaczący na zestawienia producentów urządzeń. Firmie udało się bowiem sprzedać łącznie aż 49,2 mln smartfonów, co pozwoliło na wzrost na poziomie 14%. Okres świąt, który przypada na Q4 może okazać się na Apple jeszcze korzystniejszy. Smartfony z logo nadgryzionego jabłka często kupowane są na gwiazdkowy prezent. Wzrost Apple to problem dla Xiaomi, które boryka się z 7% spadkiem, co przekłada się na ustąpienie pozycji amerykańskiemu przedsiębiorstwu. Firmie z Państwa Środka udało się sprzedać jedynie 44 mln smartfonów, podczas gdy w Q3 2020 rozeszło się ich aż 47,1 mln. Wzrost zatankowało również OPPO, które chwali się 18% progresem.
Test Samsung Galaxy Z Flip3 5G – Wodoszczelny smartfon ze składanym ekranem, w cenie tradycyjnego flagowca
Samsung sprzedał 69,4 milionów smartfonów, co czyni go liderem z 21% udziałem w rynku. Choć jest to świetny wynik, należy mieć na uwadze, że w Q3 2020 roku Koreańczycy sprzedali aż 80,2 milionów urządzeń. Mamy więc regres na poziomie 13%. Q4 2021 może być kolejnym słabszym okresem dla Samsunga z uwagi na to, że spora część klientów będzie oczekiwała na styczniową premierę smartfonów z flagowej linii Galaxy S22. Apple oraz Xiaomi, podobnie jak inni mogą chcieć to wykorzystać. Trzeba mieć jednak na uwadze to, że początek 2022 roku z pewnością będzie należał do Samsunga. Sztandarowe smartfony producenta od zawsze cieszą się popularnością w początkowym okresie sprzedaży.