Open Source Virtual Reality wkracza na platformę Steam
Każdy kto śledzi w jakimś stopniu zmieniający się ciągle świat technologii zauważył prawdopodobnie, że od pewnego czasu coraz większą popularność zyskuje wirtualna rzeczywistość. Wkrada się ona na wszystkie większe imprezy branżowe, czego świetnym przykładem było tegoroczne Poznań Game Arena, gdzie tak naprawdę nie było firmowego stoiska bez mniej lub bardziej znanych gogli. Dodatkowo każdy większy producent próbuje uszczknąć coś dla siebie, czy to poprzez stworzenie całego headsetu, samych kontrolerów lub po prostu ukiatowych gier i programów. Dzisiaj mamy przyjemność ogłosić, że największe otwarte środowisko poświęcone rozwojowi rzeczywistości wirtualnej, Open Source Virtual Reality, otrzymuje pełne wsparcie na platformie Steam.
Jest to kamień milowy w rozwoju VR, dzięki któremu użytkownicy na całym świecie zyskują dostęp do jeszcze większej ilości sprzętu oraz treści.
Idea kryjąca się za OSVR jest bardzo prosta - zakłada ona, że wirtualna rzeczywistość jest medium otwartym i dostępnym dla wszystkich chętnych osób bez wyraźnych, krzywdzących podziałów. Z tym stanowiskiem zgadzają się również właściciele platformy Steam, którzy wczoraj (23 listopada) wzbogacili swój sklep o płatne oraz darmowe gry i aplikacje posiadające pełne wsparcie dla rozwiązań Open Source Virtual Reality. Jest to aktualnie około 253 tytułów (w tym kilka ekskluzywnych), każdy oznaczony specjalną ikoną kwadratu z zaokrąglonymi rogami i literą "o" w środku. Prócz tego filtry sklepu zostały rozbudowane, co ma pomóc w zlokalizowaniu treści odpowiednich dla deweloperskich gogli HDK.
Google Daydream - ciekawe gogle VR za 79 dolarów
Koniec z fałszywymi zdjęciami w opisach gier w sklepie Steam
Zgodnie ze słowami Christophera Mitchella zarządzającego projektem OSVR jest to prawdziwy kamień milowy w rozwoju VR, dzięki któremu użytkownicy na całym świecie zyskują dostęp do jeszcze większej ilości dedykowanego sprzętu oraz treści. Zaś Augusta Butlin pracująca w Valve utrzymuje, że jest to dla nich wielka przyjemność, iż mogą ogłosić wsparcie dla tytułów OSVR. Równie zadowoleni powinni być wszyscy pokładający nadzieje w wirtualnej rzeczywistości, jeśli nie chcą oni by skończyła podobnie jak telewizory 3D - na zwykłej ciekawostce, z której wycofują się sami producenci. Otwartość środowiska zapewnia jego przejrzystość, bogactwo oraz co najważniejsze - prowadzi do konkurencji cenowej. Świetnym przykładem są tutaj google OSVR HDK 2, które posiadają modularną konstrukcję pozwalającą na upgrade w domowym zaciszu oraz parametry zbliżone do konkurencji za jedyne 399 dolarów.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
5
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
7