Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

Open Source Virtual Reality wkracza na platformę Steam

Przemysław Banasiak | 24-11-2016 20:00 |

Open Source Virtual Reality wkracza na platformę SteamKażdy kto śledzi w jakimś stopniu zmieniający się ciągle świat technologii zauważył prawdopodobnie, że od pewnego czasu coraz większą popularność zyskuje wirtualna rzeczywistość. Wkrada się ona na wszystkie większe imprezy branżowe, czego świetnym przykładem było tegoroczne Poznań Game Arena, gdzie tak naprawdę nie było firmowego stoiska bez mniej lub bardziej znanych gogli. Dodatkowo każdy większy producent próbuje uszczknąć coś dla siebie, czy to poprzez stworzenie całego headsetu, samych kontrolerów lub po prostu ukiatowych gier i programów. Dzisiaj mamy przyjemność ogłosić, że największe otwarte środowisko poświęcone rozwojowi rzeczywistości wirtualnej, Open Source Virtual Reality, otrzymuje pełne wsparcie na platformie Steam.

Jest to kamień milowy w rozwoju VR, dzięki któremu użytkownicy na całym świecie zyskują dostęp do jeszcze większej ilości sprzętu oraz treści.

Idea kryjąca się za OSVR jest bardzo prosta - zakłada ona, że wirtualna rzeczywistość jest medium otwartym i dostępnym dla wszystkich chętnych osób bez wyraźnych, krzywdzących podziałów. Z tym stanowiskiem zgadzają się również właściciele platformy Steam, którzy wczoraj (23 listopada) wzbogacili swój sklep o płatne oraz darmowe gry i aplikacje posiadające pełne wsparcie dla rozwiązań Open Source Virtual Reality. Jest to aktualnie około 253 tytułów (w tym kilka ekskluzywnych), każdy oznaczony specjalną ikoną kwadratu z zaokrąglonymi rogami i literą "o" w środku. Prócz tego filtry sklepu zostały rozbudowane, co ma pomóc w zlokalizowaniu treści odpowiednich dla deweloperskich gogli HDK.

Google Daydream - ciekawe gogle VR za 79 dolarów

Open Source Virtual Reality wkracza na platformę Steam [3]

Koniec z fałszywymi zdjęciami w opisach gier w sklepie Steam

Zgodnie ze słowami Christophera Mitchella zarządzającego projektem OSVR jest to prawdziwy kamień milowy w rozwoju VR, dzięki któremu użytkownicy na całym świecie zyskują dostęp do jeszcze większej ilości dedykowanego sprzętu oraz treści. Zaś Augusta Butlin pracująca w Valve utrzymuje, że jest to dla nich wielka przyjemność, iż mogą ogłosić wsparcie dla tytułów OSVR. Równie zadowoleni powinni być wszyscy pokładający nadzieje w wirtualnej rzeczywistości, jeśli nie chcą oni by skończyła podobnie jak telewizory 3D - na zwykłej ciekawostce, z której wycofują się sami producenci. Otwartość środowiska zapewnia jego przejrzystość, bogactwo oraz co najważniejsze - prowadzi do konkurencji cenowej. Świetnym przykładem są tutaj google OSVR HDK 2, które posiadają modularną konstrukcję pozwalającą na upgrade w domowym zaciszu oraz parametry zbliżone do konkurencji za jedyne 399 dolarów.

Open Source Virtual Reality wkracza na platformę Steam [2]

1
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 7

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.