Microsoft Flight Simulator będzie obsługiwał mody na PC i Xboxa
Microsoft Flight Simulator to jedna z najbardziej nieoczekiwanych zapowiedzi z konferencji Microsoftu na minionych targach E3. Ta legendarna seria symulatorów lotu miała aż 13 lat przerwy. Ostatnia odsłona, Microsoft Flight Simulator X pamięta jeszcze czasy Games for Windows Live, a została wznowiona w edycji na Steam w 2014 roku. Zapowiedź nowego MFS jest o tyle ciekawa, że gra przygotowywana jest także na Xbox One i trafi również do abonamentu Xbox Game Pass (na PC i konsole). Najbardziej interesującym jednak faktem, jaki Microsoft wyjawił dopiero teraz jest obsługa modów. Oprócz tego ekipa deweloperska (pomimo wydania konsolowego) podkreśliła, że gra nie będzie w żaden sposób uproszczona.
Microsoft Flight Simulator był dużą niespodzianką targów E3. Gra ukaże się w 2020 na PC oraz Xbox One i ma obsługiwać fanowskie mody.
Microsoft niedawno "rozluźnił" swój cyfrowy sklep, akceptując w nim aplikacje (w tym gry) typu Win32, a także zawiązał partnerstwa z firmami pokroju Paradox Interactive, w ramach których tak na Xbox One, jak i PC można korzystać z tych samych fanowskich modyfikacji (bez zbędnych formalności). Środowisko UWP miało ograniczenia względem modów, ale otworzenie się na Win32 winno problem ten wyeliminować. Nie jest jeszcze pewne w jaki dokładnie sposób dodatkowa zawartość ma być obsługiwana przez grę, ale spekuluje się, że deweloperzy wprowadzą coś na kształt Minecraft Marketplace.
Xbox zmienia plany. Zadebiutuje z jedną, mocniejszą konsolą.
We wpisie na blogu ekipa deweloperska podkreśliła jednocześnie, że pomimo intencji wydania gry na konsolach z rodziny Xbox One, tytuł w żaden sposób nie straci na realizmie. - Tworzymy Microsoft Flight Simulator. Z naciskiem na słowo "SIMULATOR" - możemy przeczytać w poście. Deweloperzy zaznaczają, że najnowszy Flight Simulator jest stworzony i zoptymalizowany przede wszystkim pod PC. Z drugiej strony autorzy symulatora chcą, aby był on przystępny dla graczy preferujących różne typy peryferiów (wolanty, myszka i klawiatura, kontroler). Zdanie "nie zapomnimy o żadnym pilocie" sugeruje także wsparcie dla Xbox Adaptive Controller dla osób niepełnosprawnych. Microsoft Flight Simulator ukaże się w roku 2020. W międzyczasie można zapisać się do programu insiderów pod tym adresem.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124