Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Project Atlas: EA chce, byśmy grali w chmurze z pomocą SI

Ewelina Stój | 02-11-2018 18:30 |

Project Atlas: EA chce, byśmy grali w chmurze z pomocą SIO graniu w chmurze mówi się niemało i nie od dziś. Poczynione zostały także pierwsze kroki, by wyjść poza teorię, dzięki czemu już dziś mamy takie oferty streamingowe jak chociażby GeForce Now. Z tego torcika jednak chce uszczknąć coś dla siebie także marka EA. Firma ogłosiła właśnie, że zajmuje się projektem Atlas - inicjatywą, która pozwoli na streamowanie nie tylko jednoosobowych blockbusterów, ale także na grę w chmurze w produkcje wieloosobowe przy zachowaniu jak najmniejszych opóźnień wynikających z grania po sieci. Informacje o tym projekcie przekazał Ken Moss, czyli szef EA odpowiadający za nowe technologie. Atlas to jednak nie tylko zabawa w chmurze, to także wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji.

Electronic Arts ujawniło właśnie, że nad projektem Atlas pracuje tysiąc osób. Wszystko by granie w chmurze weszło na wyższy poziom.

Project Atlas: EA chce, byśmy grali w chmurze z pomocą SI [1]

AMD w komitywie z Microsoftem. Cel? Usługa streamingu gier

Mówiąc najprościej, Project Atlas to narzędzie wszystko-w-jednym, które ma być przede wszystkim nową platformą do tworzenia gier, zoptymalizowaną głównie pod kątem tworzenia produkcji dedykowanych graniu w chmurze. Projekt Atlas ma na celu połączenie silnika jakim jest Frostbite (na którym powstał Battlefield, Dragon Age czy nadchodzący Anthem), grania w chmurze oraz sztucznej inteligencji. Ta ostatnia miałaby odpowiadać za łatwe tworzenie dziesiątek nowych światów w grach. Jakkolwiek dobrze to brzmi, to odrobina sceptycyzmu nie będzie tu chyba nie na miejscu.

Project Atlas: EA chce, byśmy grali w chmurze z pomocą SI [2]

GOG: streaming gier to kolejne DRM, więc raczej się nie przyjmie

Oczywiście mamy już Google z projektem Stream, dzięki któremu możemy zagrać w Assassin's Creed: Odyssey w przeglądarce Chrome, a także projekt xCloud Microsoftu, który zaprezentował możliwość grania w tytuły z Xboksa One na Androidzie. Pozostaje jednak pytanie, czy granie w chmurze nie będzie jednak tylko przejściową ciekawostką jak telewizory 3D. Bowiem na rozwiązaniu jakim jest granie w chmurze niewątpliwie stracą producenci sprzętu komputerowego, a ci z całą pewnością będą starali się do tego nie dopuścić.

Project Atlas: EA chce, byśmy grali w chmurze z pomocą SI [3]

Źródło: Electronic Arts
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 25

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.