EA: Windows 10 i DirectX 12 minimalnymi wymaganiami w 2016
Premiera systemu operacyjnego Windows 10 ma być ważnym wydarzeniem dla graczy, a wszystko to z powodu ograniczenia kompatybilności nowego API DirectX 12 tylko do wspomnianej dziesiątki. Osoby korzystające z wcześniejszych wersji nie będą mogły sprawdzić na własnej skórze, jak sprawują się nowe gry komputerowe napisane w oparciu o wspomnianą technologię. O ile debiut samego DirectX 12 odbędzie się już za kilka miesięcy, o tyle pierwsze produkcje korzystające z dobroci tego środowiska pojawią się na rynku znacznie później - w przypadku gier najwyższej klasy mówimy nawet o czwartym kwartale lub początku następnego roku. Jednym z producentów chcących zaimplementować nowe API w swoich popularnych produkcjach jest Electronic Arts. Znany wydawca wprowadzający na rynek przebojowe tytuły takie jak chociażby Battlefield musi odpowiednio wyważyć wymagania swoich produktów.
Pora pożegnać się ze starszymi Windowsami? Gracze zostaną do tego zmuszeni.
Zbyt śmiały krok do przodu może skończyć się tragicznie dla finansów firmy - zwiększanie wymogów co do posiadanego sprzętu na pewno cieszy producentów podzespołów komputerowych i deweloperów, ale jednocześnie odbija się na wynikach sprzedaży. Zgodnie z nowymi informacjami od Johana Anderssona, dyrektora technicznego Frostbite, nowe gry komputerowe wprowadzane w okresie świątecznym 2016 mogą przyprawić niektórych graczy o zawrót głowy i nie chodzi tutaj na pewno o fabułę lub oprawę graficzną... Electronic Arts przymierza się bowiem do podniesienia minimalnych wymagań dla gier opartych na silniku Frostbite, które za półtora roku mogłyby wyglądać następująco:
- System operacyjny - Windows 10
- Wsparcie dla API DirectX 12
- Wsparcie dla WDDM 2.0
Johan Andersson ma nadzieję, że gracze skorzystają z opcji darmowej aktualizacji do systemu Windows 10 i przestaną korzystać z poprzednich edycji okienek - jest to całkiem kontrowersyjna opinia, która może nie mieć swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Electronic Arts chce oczywiście przekonać wszystkich klientów do przesiadki na sprzęt obsługujący DirectX 12, bowiem korzyści będą polegały nie tylko na nowych efektach graficznych - studio woli korzystać z nowszej technologii i chce powoli rezygnować z wcześniejszych wydań chociażby DX. Jak będzie w rzeczywistości? Czas pokaże.
Źródło: SweClockers / Twitter
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5