Adam - imponujące tech-demo na silniku Unity 5.4
Muszę się do czegoś przyznać. Zdarzało mi się czasem odpalać sobie benchmarki graficzne typu 3DMark tylko po to, żeby sobie popatrzeć na animacje testowe. Pewnie nie jestem jedyny. Po prostu tego typu filmiki często oprócz prezentowania wszystkich nowoczesnych efektów graficznych i generalnie katowania GPU, były dobrze wyreżyserowane czy prezentowały ciekawe lokacje. Wszystko to było bardzo przyjemne dla oka i działało na wyobraźnię. Trzeba jednak przyznać, że na tle wszelkich dem tego typu animacja "Adam", która ma na celu zaprezentowanie możliwości silnika Unity, wyróżnia się bardzo na plus. Prędzej czy później niestety pewnie zaginie w morzu podobnych produkcji, ale póki co warto poświęcić chwilkę by filmik obejrzeć i podziwiać kunszt autorów.
"Adam" renderowany jest w czasie rzeczywistym w rozdzielczości 1440p za pomocą pojedynczej karty GeForce GTX 980. To naprawdę robi wrażenie.
"Adam" został wykonany za pomocą wersji beta Unity 5.4 i jego głównym przeznaczeniem jest prezentowanie, jakie możliwości daje wspomniany silnik. Całość wspierana jest przez zaawansowany symulator fizyki CaronteFX. Z tego powodu nie jest to oczywiście zwykły pre-render, a animacja generowana w czasie rzeczywistym. Co jednak najlepsze, całość renderowana jest w rozdzielczości 1440p za pomocą pojedynczej karty GeForce GTX 980. Nie wiem jak na Was, ale na mnie robi to olbrzymie wrażenie. Okazuje się bowiem, że efekty na miarę Pixara dziś jest w stanie na swoim komputerze wygenerować praktycznie każdy gracz ze średniej klasy komputerem.
Dodatkowo oprócz kwestii technicznych, godna podziwu jest także warstwa artystyczna. Tutaj w oczy rzuca się przede wszystkim dbałość o detale - wykreowany przez twórców świat jest dzięki temu niezwykle sugestywny, a świetnie dobrane dźwięki oraz muzyka tylko dopełniają efektu. Wprawne ucho dosłyszy nawet polski akcent, bowiem w produkcji wykorzystano fragment Nokturnu Es-dur nr 2 Op. 9 Fryderyka Chopina. "Adam" już dziś można obejrzeć w serwisie YouTube, natomiast niedługo udostępnione ma zostać jako demo dla Unity, dzięki czemu każdy będzie mógł bliżej poznać "magię" stojącą za uzyskanym efektem. Ciekawe czy faktycznie wystarczy mu GeForce GTX 980...