Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xiaomi tuż za Samsungiem. W Polsce marka już na drugim miejscu

Xiaomi tuż za Samsungiem. W Polsce marka już na drugim miejscu Zrobiło się interesująco. Sprzedaż smartfonów w pierwszym kwartale 2020 roku w Polsce wygrywa Samsung i nie jest to żadnym zaskoczeniem. Drugie miejsce w TOP-5 zajmuje natomiast Xiaomi, które radzi sobie z Huawei, Apple i Lenovo lepiej niż dobrze. Jeśli trend wzrostowy, który obserwujemy utrzyma się, chiński gigant może niebawem przeskoczyć Koreańczyków. Oczywiście mówimy tutaj tylko o naszym polskim podwórku. Sytuacja Xiaomi w ujęciu całej Europy nie wygląda już tak dobrze, choć w dalszym ciągu mówimy o potężnym wzroście. Ten jest szczególnie zauważalny, gdyż większość firm notuje straty. Zastanówmy się nad tym, co powoduje takie przetasowania rynkowe.

Xiaomi zanotowało w pierwszym kwartale 2020 ogromny wzrost, co oznacza, że zabiera dla siebie aż 27 proc. rynku smartfonów w Polsce. To tylko 1 proc. mniej niż Samsung.

Xiaomi tuż za Samsungiem. W Polsce marka już na drugim miejscu  [3]
fot. Mateusz Tworuszka / Unsplash

Kryzys na rynku smartfonów - sprzedaż spadnie nawet o 15%

Na początek zajmijmy się Polską, gdyż to właśnie tutaj atmosfera zrobiła się naprawdę gorąca. Samsung zajmuje obecnie pierwsze miejsce na liście sprzedaży smartfonów i może pochwalić się 28 proc. udziałem w runku. Mimo to, mamy do czynienia z 26 proc. spadkiem, podczas gdy Xiaomi zanotowało 224 proc. wzrost. Chińczycy wskoczyli na drugą pozycję z 27 proc. udziałem w rynku. Oznacza to, że od Koreańczyków dzieli ich zaledwie jeden procent. Jeśli Samsung nie uraczy klientów z Kraju nad Wisłą czymś z mocnym potencjałem sprzedażowym, może okazać się, że Xiaomi stanie na pozycji lidera w Polsce. Zaraz za wspomnianym producentem znajduje się Huawei (23 proc.), Apple (10 proc.) oraz Lenovo, czyli w zasadzie Motorola (3 proc.). Na pochwałę zasługuje ostatnia wymieniona marka, gdyż udało jej się zdobyć swoją pozycję wyłącznie przy pomocy średniaków i budżetowców.

Xiaomi tuż za Samsungiem. W Polsce marka już na drugim miejscu  [1]

Xiaomi Mi Note 10 Lite - niezła specyfikacja w równie niezłej cenie

Rynek Europejski kształtuje się nieco inaczej. Co prawda tutaj również rządzi Samsung (33 proc.), jednakże traci on podobnie jak Huawei (21 proc.) i Apple (18 proc.), które znajdują się tuż po nim. Zyskuje za to Xiaomi (które notując 58-procentowy wzrost, zajmuje już 14 proc. rynku) oraz Oppo. W przypadku tego drugiego mamy wzrost na poziomie 1014 proc., co pozwala mu zająć piątą pozycję na liście rynkowej z wynikiem 2 proc. Wróćmy na chwilę do Polski. Widać tutaj ewidentne zainteresowanie tańszymi w stosunku do konkurencji urządzeniami Xiaomi. Firma ma w naszym kraju całkiem oddaną społeczność, która nie da się ukryć, napędza zainteresowanie produktami z Państwa Środka. Podobnie można było mówić do niedawna o Huawei, jednakże za sprawą braku usług Google na nowych urządzeniach producenta, sprzęt jest przez Polaków wybierany coraz rzadziej.

Xiaomi tuż za Samsungiem. W Polsce marka już na drugim miejscu  [2]

Źródło: IDC, Canalys, Marek Kujda @MarekKujda
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.