Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Opera 37 dodaje blokowanie reklam. Internet ma działać szybciej

Arkadiusz Bała | 05-05-2016 17:12 |

Opera 37 dodaje blokowanie reklam. Walka z uciążliwymi reklamami w internecie jest powszechnym zjawiskiem, zaś specjalne pluginy oferujące funkcję ich blokowania (np. popularny AdBlock) zdążyły już zdobyć szerokie grono zwolenników. Popularność takich rozwiązań ciągle rośnie, pomimo złorzeczeń właścicieli portali, którzy tracą przez to główne źródło dochodów. Niestety - czasami trudno bez odpowiednich wtyczek przeglądać zawartość witryn, upstrzonych dziesiątkami bannerów, wyskakującymi pop-upami itp. Jednak ostatnio obok dedykowanych pluginów, wspomniana funkcja coraz częściej pojawia się domyślnie w samych przeglądarkach. Jeszcze niedawno wbudowane blokowanie reklam było domeną mniej popularnych aplikacji do surfowania po internecie, natomiast ostatnio taki zwrot wykonali również twórcy Opery, dodając opcję AdBlocka do 37 wersji swojego produktu.

Czy promowanie funkcji blokowania reklam przez producentów przeglądarek jest krokiem w dobrą stronę?

Dlaczego autorzy jednej z najpopularniejszych (no, powiedzmy...) przeglądarek zdecydowali się wykonać tak kontrowersyjny ruch? Wbrew pozorom nie przesądziły o tym względy bezpieczeństwa, tylko chęć skrócenia czasu ładowania stron internetowych oraz oszczędność zasobów systemowych. W przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań, nowa Opera blokuje reklamy na poziomie silnika, co w niektórych przypadkach może skutkować nawet o 90% szybszym ładowaniem witryn, niż normalnie. Ponadto, wbudowane rozwiązanie ma pozwolić oszczędzić do 47% pamięci. Oczywiście, do szacunków oraz obietnic programistów należy podchodzić z odpowiednim dystansem, aczkolwiek fakt, że wyłączenie reklam na stronach powoduje wyraźnie szybsze wgrywanie ich zawartości, raczej nie jest wielką tajemnicą. Ot, prosta zależność, która Opera chce wykorzystać do promocji.

Opera 37 dodaje blokowanie reklam.  [1]

Czy propagowanie funkcji blokowania reklam przez producentów przeglądarek jest krokiem w dobrą stronę? Z punktu widzenia użytkowników nie ma co do tego wątpliwości. Wzrost komfortu przeglądania internetu po włączeniu jakiegokolwiek AdBlockera jest na tyle duży, że wiele osób nie wyobraża sobie robienia tego w jakikolwiek inny sposób. Należy jednak pamiętać, że jest to miecz obosieczny. Mniej wyświetlonych reklam, to mniejsze zyski dla właścicieli stron. Taka polityka w dalszej perspektywie może negatywnie odbić się na ilości i jakości dostępnych w internecie treści, więc ostatecznie ucierpią na tym sami użytkownicy. Oprócz wbudowanego AdBlockera nowa wersja Opery dodała też możliwość oglądania filmików w oddzielnym okienku. Opcja może nie budzi tak dużych emocji jak blokowanie reklam, jednak na pewno doceni ją wielu użytkowników.

Opera 37 dodaje blokowanie reklam.  [2]

Źródło: Opera
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 39

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.